Здравейте,
В момента имам следния казус:
Преди по-малко от 14 дена, поръчваме еър фрайър и тиган на марката "RAF Germany", от български онлайн магазин, в който е описано, че внасят Немски стоки.
Обаждат се по телефона, за да потвърдят поръчката и упоменават крайната цена по телефона. В следствие не получаваме имейл за осъществената поръчка.
Въпреки това нещата пристигат с Еконт. Разопаковаме двата продукта, използваме единствено еър фрайъра.
Не харесва резултата от работата на продукта. Също така не харесваме и силната миризма на пластмаса, която отделя в цялото помещение.
Обаждаме се на търговеца, откъдето сме инструктирани да им пишем във вайбър и да обясним проблема си.
Пишем съобщение рекламация и обясняваме горе-написаното. Търговеца отказва нашата рекламация с предтекста, че продукта вече е бил разопакован и също е ползван и следователно не може да бъде върнат, както и заради:
Чл. 57, ал. 5 от ЗЗП:
5. за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
След което ни "посъветва" да търсим правата си при законодателя и, че могат да съдействат единствено при повреда.
Имам ли реално основание да пиша жалба до ЗЗП или да пия една студена вода?
1) В крайна сметка продукта не отговаря на описанието си - не е Немски, а е на пакистанска марка и произведен в Китай.
2) Има предпоставка за скрит дефект, заради силната миризма на пластмаса. Най-вероятно изобщо не е безопасен за употреба и не трябва да се продава.
3) Минали са по-малко от 14 дена от датата на поръчката и доставката.
- Дата и час: 25 Ное 2024, 07:10 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Отказ за рекламация - ЗЗП и жалба към КЗП?
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
4 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Отказ за рекламация - ЗЗП и жалба към КЗП?
Здравейте,
След по-подробен преглед на закона за защита на потребителите и любезното мнение на адвокат от форума,
бе пусната жалба.
След по-подробен преглед на закона за защита на потребителите и любезното мнение на адвокат от форума,
бе пусната жалба.
- lawful
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 25 Окт 2024, 15:30
Отказ за рекламация - ЗЗП и жалба към КЗП?
Получих отговор от КЗП, че сме в правото си. Явно са се свързали с търговеца.
Уведомих търговеца, че ще върна нещата. Отново ми казаха, че не могат да го приемат.
Все пак им изпратих нещата, тъй като 14 дневния срок изтича днес. Умишлено ме бавят, за да изтече срока.
Търговеца отговори със следното:
След като за 3ти пъти им казах, че желая да задейства процес за връщане, отговориха
Това крайно извън границите на разумното. Очевидно търговецът се надява да не се занимавам и просто да ги продам в ОЛХ.
Как се определят следи от употреба? При преглед търговеца може умишлено да повреди стоката или да опише неща неотговарящи на реалността щети или които са присъствали и при заводския вид на уреда.
В крайна сметка, дори да си вземат нещата обратно, могат да ми върнат по 1 лев за тях въз основа на измислени критерии за оценка и няма как да докажа противното.
Отново ще пусна жалба до КЗП, но нямам надежди.
Уведомих търговеца, че ще върна нещата. Отново ми казаха, че не могат да го приемат.
ВЪРНАТИЯТ ПРОДУКТ ТРЯБВА ДА БЪДЕ В СЪЩОТО СЪСТОЯНИЕ, В КОЕТО Е БИЛ ДОСТАВЕН (В ОПАКОВКАТА С КОЯТО Е ПРИСТИГНАЛ И С ВСИЧКИ АКСЕСОАРИ, С ЕТИКЕТИ, КОИТО СА НЕПОКЪТНАТИ И ДОКУМЕНТИТЕ, КОИТО ГО ПРИДРУЖАВАТ)
Това означава, че законът не ни позволява да приемаме ползвани продукти, ще Ви го пишем, докато не го разберете.
Ние Ви отговорихме това, още преди да се консултирате с КЗП. Те напълно потвърдиха нашето мнение по направената рекламация
Все пак им изпратих нещата, тъй като 14 дневния срок изтича днес. Умишлено ме бавят, за да изтече срока.
Търговеца отговори със следното:
Можете да върнете продт, само след като Ви изпратим тези условия. (за рекламация)
Пратката Ви няма да се получи от нас и от Еконт ще Ви я върнат в обявения от тях срок за такива случаи.
След като за 3ти пъти им казах, че желая да задейства процес за връщане, отговориха
Относно сумата, която можем да Ви възстановим евентуално за уреда със следи от употреба, Ви информираме, че тя е около 10% от стойността на уреда. Ако го предложите да речем в OLX, ще получите доста по-добра възвръщаемост.
Това крайно извън границите на разумното. Очевидно търговецът се надява да не се занимавам и просто да ги продам в ОЛХ.
Как се определят следи от употреба? При преглед търговеца може умишлено да повреди стоката или да опише неща неотговарящи на реалността щети или които са присъствали и при заводския вид на уреда.
В крайна сметка, дори да си вземат нещата обратно, могат да ми върнат по 1 лев за тях въз основа на измислени критерии за оценка и няма как да докажа противното.
Отново ще пусна жалба до КЗП, но нямам надежди.
- lawful
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 25 Окт 2024, 15:30
Re: Отказ за рекламация - ЗЗП и жалба към КЗП?
Здравейте,
Всяко неизпълнение на задължение по ЗЗП от страна на търговец - продавач, довело до нарушаване на правата ви на потребител, е предпоставка за търсене на защита от вaша страна.
Съветвам ви никога да не пренебрегвате вашите права и да не се притеснявате (отказвате) да дадете своя принос в прекъсване порочните практики на търговците - продавачи. Аз считах, че съдебното решаване на потребителски спорове не е икономически оправдано, когато става въпрос за спор с малък финансов интерес, какъвто бе моя случай, но въпреки това аз предпочетох да извървя този не лек за мене път и се стигна до съд.
И аз направих опит да потърся съвет от тук.https://lex.bg/forum/viewtopic.php?f=17&t=70055&p=620424&hilit=Newbie_lex#p620424
All best.
Всяко неизпълнение на задължение по ЗЗП от страна на търговец - продавач, довело до нарушаване на правата ви на потребител, е предпоставка за търсене на защита от вaша страна.
Съветвам ви никога да не пренебрегвате вашите права и да не се притеснявате (отказвате) да дадете своя принос в прекъсване порочните практики на търговците - продавачи. Аз считах, че съдебното решаване на потребителски спорове не е икономически оправдано, когато става въпрос за спор с малък финансов интерес, какъвто бе моя случай, но въпреки това аз предпочетох да извървя този не лек за мене път и се стигна до съд.
И аз направих опит да потърся съвет от тук.https://lex.bg/forum/viewtopic.php?f=17&t=70055&p=620424&hilit=Newbie_lex#p620424
All best.
- newbie_lex
- Нов потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 03 Фев 2024, 22:53
4 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 33 госта