Здравейте!
Наскоро регистрирах ЕООД, на което съм собственик и управител и сега предстои да сключа договор със себе си (като собственик на жилището) за ползването му и като офис на фирмата. Изготвили са ми договор за 5 г., в който се предвижда (4) Наемателят е длъжен да заплаща всички разходи, консумативи ( ток, вода ,телефон,СОТ, интернет, такса-смет към Община ... и други), свързани с ползването на имота.
Доколкото разбирам, договорът е типов и е направен както за случй, в когато апартаментът би се използвал изцяло като офис. Това,че той същевременно е обитаван от собственика не му ли придава някакъв специфичен статут? Вероятно не всички разходи за жилището могат да се плащат от фирмата-немател, например...
Моля имащите практически опит с подобно преплитане на интересите наемодател-наемател да си кажат мнението.
Благодаря предварително за отзивчивостта!
- Дата и час: 18 Дек 2024, 17:59 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Офис в жилището?
|
|
11 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Офис в жилището?
Вадиш парите от единия джоб (като съвестен наемател), преместваш ги в другия (като доволен наемодател), издаваш си разписка, че си платил наема за месеца, а консумативите - според както ти е удобно. Ако искаш плащай ги като физическото лице Иван Стоянов, ако искаш "префактурирай" си ги от Иван Стоянов - наемодател на "Находчивост" ЕООД с едноличен собственик на капитала и управител Иван Стоянов.
Разходи за счетоводни цели (ток, вода и т.н. обаче няма да ти се признаят, ако в "офиса" живеят и обитават още лица, несвързани по никакъв начин с "Находчивост" ЕООД - например съпругата на Иван Стоянов, двете му деца и кучето Роко).
В крайна сметка можеш да вземеш да си оправиш и договора за наем, според който да се изброи кои консумативи са за фирмата (СОТ, доставки на офис материали и т.н. и кои за Иван и семейството му).
Разходи за счетоводни цели (ток, вода и т.н. обаче няма да ти се признаят, ако в "офиса" живеят и обитават още лица, несвързани по никакъв начин с "Находчивост" ЕООД - например съпругата на Иван Стоянов, двете му деца и кучето Роко).
В крайна сметка можеш да вземеш да си оправиш и договора за наем, според който да се изброи кои консумативи са за фирмата (СОТ, доставки на офис материали и т.н. и кои за Иван и семейството му).
Veritatem dies aperit
- borovinka
- Активен потребител
- Мнения: 1515
- Регистриран на: 18 Авг 2011, 14:41
- Местоположение: Lawrence, KZ
Re: Офис в жилището?
Много благодаря, borovinka!
Без да съм специалист по тези въпросии и на мен ми се стори прекалено всичко да се поема от "наемателя", при полжение, че се ползва и от семейството на "наемодателя". Всъщност мисля на фирмата да се водят само интернета и моя мобилен (имам още стационарен и друг мобилен на мое име, ползван от съпругата ми). Всичко друго - както досега.
Питам се обаче дали бих могъл да закупя за офиса на името на фирмата един климатик, че сегашния ни нещо взе да сдава багажа...
Без да съм специалист по тези въпросии и на мен ми се стори прекалено всичко да се поема от "наемателя", при полжение, че се ползва и от семейството на "наемодателя". Всъщност мисля на фирмата да се водят само интернета и моя мобилен (имам още стационарен и друг мобилен на мое име, ползван от съпругата ми). Всичко друго - както досега.
Питам се обаче дали бих могъл да закупя за офиса на името на фирмата един климатик, че сегашния ни нещо взе да сдава багажа...
- artmen
- Младши потребител
- Мнения: 80
- Регистриран на: 13 Апр 2008, 17:49
Re: Офис в жилището?
Можете, разбира се. Можете също да назначите кучето Роко на половин работен ден - като пазач на офиса, и да осчетоводявате присъщите за тази дейност разходи.
-
vdggbg - Активен потребител
- Мнения: 1056
- Регистриран на: 24 Авг 2010, 17:11
Re: Офис в жилището?
Ха-ха-ха, това за Роко е идея, но като нямам куче!
Впрочем останало е едно плюшено от децата, ама подозирам, че ще ме заподозрат...
Всъщност сега виждам, че питането ми не е коректно. Ясно е, че може да се купи всичко, ако имаш с какво. Въпросът е "Климатикът ще се признае ли за разход?".
Впрочем останало е едно плюшено от децата, ама подозирам, че ще ме заподозрат...
Всъщност сега виждам, че питането ми не е коректно. Ясно е, че може да се купи всичко, ако имаш с какво. Въпросът е "Климатикът ще се признае ли за разход?".
- artmen
- Младши потребител
- Мнения: 80
- Регистриран на: 13 Апр 2008, 17:49
Re: Офис в жилището?
Ако е "необходимо присъщ" - ще се признае. По този въпрос се обърнете към счетоводителите си. На мен навремето ми признаха климатика за разход - без да се интересуват къде точно съм го монтирал...
-
vdggbg - Активен потребител
- Мнения: 1056
- Регистриран на: 24 Авг 2010, 17:11
Re: Офис в жилището?
Въпрос на счетоводство е, говорете със счетоводителя си. Обикновено се прави един протокол между Вас и Вашата фирма за разпределение на разходите на общия обект в % - жилище и офис, който трябва да бъде достатъчно убедителен за пред данъчните. Това се отнася и за тока, водата, парното и т.н.
- bgarch
- Потребител
- Мнения: 873
- Регистриран на: 03 Окт 2010, 14:53
Re: Офис в жилището?
Всеки разход изисква приход. Най-правилното счетоводство е това с никакви разходи и приходи колкото да не умреш от глад, иначе прави впечатление.
- ivanov_p
- Активен потребител
- Мнения: 4533
- Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53
Re: Офис в жилището?
Благодаря на vdggbg , bgarch и ivanov_p!
Сигурно има някакъв нормативен документ, който определя кои са "необходимо присъщи" разходи. Ще се радвам, ако някой ме насочи.
А споразумение за начинът на разпределение на режийните между двете страни наисина би трябвало да се направи, ако това вече не е залегнало в договора за наем, където всъщност му е мястото, мисля.
Сигурно има някакъв нормативен документ, който определя кои са "необходимо присъщи" разходи. Ще се радвам, ако някой ме насочи.
А споразумение за начинът на разпределение на режийните между двете страни наисина би трябвало да се направи, ако това вече не е залегнало в договора за наем, където всъщност му е мястото, мисля.
- artmen
- Младши потребител
- Мнения: 80
- Регистриран на: 13 Апр 2008, 17:49
Re: Офис в жилището?
Аз ти казах като търговец, всеки признат разход е стъпка към обвинение за неплатени данъци. Искаш климатик за да ти прави студено, но данъчния разсъждава трезво, не като теб. Той си казва: "На този му правя проверка и трябва да изкарам нещо. След като си е позволил климатик значи има офис, а в офиса работят хора. Щом има да плаща на хора ще има да плати и на мен". Няма офиси, няма климатици, коли, други екстри, няма разходи! А щом няма разходи, няма и приходи, до това се свежда разумното счетоводство.
- ivanov_p
- Активен потребител
- Мнения: 4533
- Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53
Re: Офис в жилището?
ivanov_p написа:А щом няма разходи, няма и приходи, до това се свежда разумното счетоводство.
Всъщност, логиката би трябвало да бъде точно обратната - щом няма приходи - не бива да има и разходи. Щото ако има всеки месец разходи, пък няма насреща приходи - значи, криеш оборот, и тъй нататък...
-
vdggbg - Активен потребител
- Мнения: 1056
- Регистриран на: 24 Авг 2010, 17:11
11 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта