начало

ВСС изпрати сигнал за доходи на роднини на Сарафов на ad hoc прокурора ВСС изпрати сигнал за доходи на роднини на Сарафов на ad hoc прокурора

Продажба на земеделски земи

Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Продажба на земеделски земи

Мнениеот bg2fin » 17 Юни 2013, 23:25

Здравейте,

Пиша ви, защото се нуждая от съвет. Наложи ми се да се разделя с голяма част от наследените от баба ми и дядо ми земеделски земи. Намерих и купувач, но искам да си изясня процеса преди да процедираме със сделката.

Имам нотариален акт за дарение без условия за гледане и издръжка. Имам и скици на имотите, които са издадени през есента но не им е отбелязана дата под печата, а пише че са валидни 6 месеца от датата на издаване (която не е написана).

Доколкото ми е ясно от тук следва с актуални скици (ако тези не са актуални първо в Общинската служба ”Земеделие и гори”) в данъчното по местоположение на земите за изкарване на данъчна оценка - удостоверение по чл. 264 ал. от ДОПК, след което може да се отиде при нотариус и да се изготви новия нотариален акт/договорът за продажба.

1.Дали изпускам нещо в целия процес.
2. Тъй като сумата е голяма и преводът ще стане по банков път се притеснявам кога точно става превода и дали ще може да се изкача сумата да пристигне в моята сметка преди да подпиша при нотариуса.
3. Какви такси се дължат на държавата като изключим таксите при нотариуса

Благодаря Ви предварително.

Поздрави!
bg2fin
Нов потребител
 
Мнения: 1
Регистриран на: 17 Юни 2013, 23:08

Re: Продажба на земеделски земи

Мнениеот just__me » 03 Юли 2013, 12:17

Здравейте :) За продажба на земеделска земя са Ви необходими следните документи:
1)документ за собственост
2)Скица на имота-трябва да отидете до Общинска служба "Земедели и гори" да си изкарате нови скици,тъй като те имат валидност 6 месеца или да си презаверите старите.Там трябва да поискате да Ви изготвят характеристика на имотите,въз основа,на която ще Ви бъде направена данъчна оценка
3)Удостоверение от чл.264 от ДОПК за данъчна оценка
4)Документ за самоличност
Относно превода на сумата практиката е да се сключи предварителен договор в писмена форма, в който се индивидуализира имота, определя се цената, сроковете за сключване на окончателния договор и др. основни елементи на договора за продажба.
Във връзка с продажбата на имота се заплаща:
-местен данък по ЗМДТ от 2 до 4% съобразно Наредбата на съответния Общински съвет на чиято територия се намира продавания имот/ от уговорената цена или данъчната оценка, в зависимост от това коя има по-висока стойност/.
-такса по Закона за нотариусите и нотариалната дейност
-такса по сметка на Агенцията по вписванията – 0.1% върху удостоверявания материален интерес, но не по-малко от 10.00 лева – съгласно Тарифа за държавните такси, събирани от Агенция по вписванията.
just__me
Младши потребител
 
Мнения: 60
Регистриран на: 12 Юни 2013, 16:45


Назад към Покупко-продажба


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта


cron