- Дата и час: 26 Ное 2024, 11:23 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
`Несъобразена скорост` с велосипед.
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
33 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
`Несъобразена скорост` с велосипед.
Да започна с това, че не съм юрист. Вероятно съм и първия който има АКТ от КАТ за движение с `несъобразена скорост` с ППТ - в случая , велосипед.
Накратко :
- Движа се по булевард, в дясната лента, при наличието на две ленти разделени с двойна, непрекъсната осева линия. Автомобил срещу мен прави обратен завой. Респективно - застава пред мен , не успявам да спра и се блъскам в задната му броня /с велосипеда/. Чупя при удара задното му стъкло.
Пристига КАТ. Прави акт на шофьора на автомобила за неспазване на маркировката /обратен завой при двойна непрекъсната линия/ , прави акт и на мен, с велосипеда за `несъобразена с пътните условия скорост`.
В самия акт написах възражение.
Още вчера /27.07.2011 / се срещнах с адвокат. Ще подадем жалба към КАТ в тридневния срок. После - при наказателно постановление - и към РС. Проблема обаче е, че според адвоката най вероятно ще ми наложат глоба до 50 лева. Което ме спира от търсене на справедливост в съда.
Дами и господа. Не става дума за 50-те или т.н. лева. Бесен съм, че всъщност аз съм в правото си. Шофьора на автомобила не оспорва че е нарушил правилника. Някакъв абсурд е това !
Въпроса ми - какви са ми възможностите за да защитя усещането си, че все пак живея в държава, а не на територия ?
Накратко :
- Движа се по булевард, в дясната лента, при наличието на две ленти разделени с двойна, непрекъсната осева линия. Автомобил срещу мен прави обратен завой. Респективно - застава пред мен , не успявам да спра и се блъскам в задната му броня /с велосипеда/. Чупя при удара задното му стъкло.
Пристига КАТ. Прави акт на шофьора на автомобила за неспазване на маркировката /обратен завой при двойна непрекъсната линия/ , прави акт и на мен, с велосипеда за `несъобразена с пътните условия скорост`.
В самия акт написах възражение.
Още вчера /27.07.2011 / се срещнах с адвокат. Ще подадем жалба към КАТ в тридневния срок. После - при наказателно постановление - и към РС. Проблема обаче е, че според адвоката най вероятно ще ми наложат глоба до 50 лева. Което ме спира от търсене на справедливост в съда.
Дами и господа. Не става дума за 50-те или т.н. лева. Бесен съм, че всъщност аз съм в правото си. Шофьора на автомобила не оспорва че е нарушил правилника. Някакъв абсурд е това !
Въпроса ми - какви са ми възможностите за да защитя усещането си, че все пак живея в държава, а не на територия ?
- webadmin
- Младши потребител
- Мнения: 25
- Регистриран на: 28 Юли 2011, 21:54
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
Ще падне, защото не виждам в коя от хипотезите на чл. 20 сте.
Що се отнася до 50-те лв, вижте сам:
Що се отнася до 50-те лв, вижте сам:
Rara avis in terris
-
bebitor - Активен потребител
- Мнения: 1851
- Регистриран на: 28 Мар 2007, 18:36
- Местоположение: Пловдив, Русе
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
Благодаря за отговора. Вече има изпратена /с обратна разписка/ жалба до началника на КАТ-Русе. Сега остава да изчакам /евентуалното/ наказателно постановление и да отиваме в съда.
Апропо, разсъждавайки за прословутия чл. 20 /несъобразена скорост/ , се замислям че за да се влезе в хипотезите би било логично да се направи експертиза, коя всъщност би била съобразената скорост за конкретната ситуация, респективно да се докаже, че съм се движил с велосипеда си над нея /над `съобразената` скорост/.
Очевидно е, че няма как с велосипед да развия нещо повече 15-20 км/ч , дори при максимално усилие по равен път. Тотална каша ...
Апропо, разсъждавайки за прословутия чл. 20 /несъобразена скорост/ , се замислям че за да се влезе в хипотезите би било логично да се направи експертиза, коя всъщност би била съобразената скорост за конкретната ситуация, респективно да се докаже, че съм се движил с велосипеда си над нея /над `съобразената` скорост/.
Очевидно е, че няма как с велосипед да развия нещо повече 15-20 км/ч , дори при максимално усилие по равен път. Тотална каша ...
- webadmin
- Младши потребител
- Мнения: 25
- Регистриран на: 28 Юли 2011, 21:54
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
bebitor, в подобен казус като този на webadmin, атакувахме НП затова, че в АУАН и в текстовата част на НП е описана цялата разпоредба на чл. 20, ал. ІІ от ЗДвП, а като ПРАВНО ОСНОВАНИЕ е посочено чл. 20, ал. ІІ, предл. 1. Считаме че по този начин наказателното обвинение е лимитирано, ограничено само в несъобразявани с атм. условия. При това положение според Вас ще падне ли НП или е необходимо да се подсилим, тъй като насрочиха заседанието чак за септември.
- marti_gor
- Потребител
- Мнения: 197
- Регистриран на: 01 Юли 2011, 23:50
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
webadmin написа:Благодаря за отговора. Вече има изпратена /с обратна разписка/ жалба до началника на КАТ-Русе. Сега остава да изчакам /евентуалното/ наказателно постановление и да отиваме в съда.
Апропо, разсъждавайки за прословутия чл. 20 /несъобразена скорост/ , се замислям че за да се влезе в хипотезите би било логично да се направи експертиза, коя всъщност би била съобразената скорост за конкретната ситуация, респективно да се докаже, че съм се движил с велосипеда си над нея /над `съобразената` скорост/.
Очевидно е, че няма как с велосипед да развия нещо повече 15-20 км/ч , дори при максимално усилие по равен път. Тотална каша ...
Много си прав за всичко, само за скоростта от 15-20 не съм съгласен - по равен път може да се развие и по-висока скорост,а по стръмен и доста над посочената. Говоря по принцип така, че по добре не залагай на това твърдение освен ако не можеш да го докажеш на 100%
Не съм имал дела, подобни на това, но като чета ЗДвП все си мисля, че велосипедите не са ППС-та - арг. от чл.21, ал.1 таблица вр. чл.147, ал.3 - изрично изброяване на видовете ППС-та и никъде не виждам велосипедите като такива. Следователно нормата на чл.20, ал.2 е неприложима за теб и ти не си нарушил законна разпоредба - задължителен реквизит по чл.42, т.5 от ЗАНН. Така че няма за какво да се притесняваш
- daksus
- Младши потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 24 Юли 2011, 11:44
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
Допълнителни разпоредби
...
§ 6. По смисъла на този закон:
1. "Път" е всяка земна площ или съоръжение, предназначени или обикновено използвани за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Към пътищата се приравняват и улиците.
2. "Пътна лента" е надлъжна част от пътя, очертана или не с маркировка и осигуряваща движението на недвуколесни пътни превозни средства в една посока едно след друго.
3. "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти. Пътят може да има няколко платна за движение, видимо отделени едно от друго.
4. "Граница на платното за движение" е линията, очертана или не с пътна маркировка, която отделя платното за движение от другите конструктивни елементи на пътното платно - банкет, тротоар, лента за принудително спиране и други. Линията, с която се очертава "BUS"-лентата, също е граница на платното за движение.
5. "Пътен банкет" е надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение. Банкетът може да бъде укрепен или неукрепен.
6. "Тротоар" е изградена, оградена или очертана с пътна маркировка надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение и предназначена само за движение на пешеходци.
7. "Пътно платно" е общата широчина на банкетите, тротоарите, платното за движение и островите на платното за движение.
8. "Кръстовище" е място, където два или повече пътя се пресичат, разделят се или се събират на едно ниво.
9. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 79 от 2005 г.) "Одобряване на типа (типово одобрение)" е процедура за удостоверяване, че даден тип пътно превозно средство, система, компонент или отделен технически възел отговарят на техническите изисквания, определени в наредбите по чл. 138, ал. 4.
10. (доп. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) "Пътно превозно средство" е съоръжение, придвижвано по пътя на колела и използвано за превозване на хора и/или товари. Към пътните превозни средства се приравняват трамваите, тракторите и самоходните машини, когато се придвижват по пътищата.
...
§ 6. По смисъла на този закон:
1. "Път" е всяка земна площ или съоръжение, предназначени или обикновено използвани за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Към пътищата се приравняват и улиците.
2. "Пътна лента" е надлъжна част от пътя, очертана или не с маркировка и осигуряваща движението на недвуколесни пътни превозни средства в една посока едно след друго.
3. "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти. Пътят може да има няколко платна за движение, видимо отделени едно от друго.
4. "Граница на платното за движение" е линията, очертана или не с пътна маркировка, която отделя платното за движение от другите конструктивни елементи на пътното платно - банкет, тротоар, лента за принудително спиране и други. Линията, с която се очертава "BUS"-лентата, също е граница на платното за движение.
5. "Пътен банкет" е надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение. Банкетът може да бъде укрепен или неукрепен.
6. "Тротоар" е изградена, оградена или очертана с пътна маркировка надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение и предназначена само за движение на пешеходци.
7. "Пътно платно" е общата широчина на банкетите, тротоарите, платното за движение и островите на платното за движение.
8. "Кръстовище" е място, където два или повече пътя се пресичат, разделят се или се събират на едно ниво.
9. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 79 от 2005 г.) "Одобряване на типа (типово одобрение)" е процедура за удостоверяване, че даден тип пътно превозно средство, система, компонент или отделен технически възел отговарят на техническите изисквания, определени в наредбите по чл. 138, ал. 4.
10. (доп. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) "Пътно превозно средство" е съоръжение, придвижвано по пътя на колела и използвано за превозване на хора и/или товари. Към пътните превозни средства се приравняват трамваите, тракторите и самоходните машини, когато се придвижват по пътищата.
- svettoslav
- Активен потребител
- Мнения: 3901
- Регистриран на: 07 Апр 2009, 07:11
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
marti_gor, не знам дали ще падне или не. Честа практика е да се пише целия текст на члена, после да се санкционира само за част от описаното, примери много. Но не съм видяла НП и не мога да кажа.
Ето нещо по чл. 20- http://legalacts.justice.bg/ShowAct.aspx?actId=358429
Ето нещо по чл. 20- http://legalacts.justice.bg/ShowAct.aspx?actId=358429
Rara avis in terris
-
bebitor - Активен потребител
- Мнения: 1851
- Регистриран на: 28 Мар 2007, 18:36
- Местоположение: Пловдив, Русе
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
svettoslav написа:Допълнителни разпоредби
...
§ 6. По смисъла на този закон:
1. "Път" е всяка земна площ или съоръжение, предназначени или обикновено използвани за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Към пътищата се приравняват и улиците.
2. "Пътна лента" е надлъжна част от пътя, очертана или не с маркировка и осигуряваща движението на недвуколесни пътни превозни средства в една посока едно след друго.
3. "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти. Пътят може да има няколко платна за движение, видимо отделени едно от друго.
4. "Граница на платното за движение" е линията, очертана или не с пътна маркировка, която отделя платното за движение от другите конструктивни елементи на пътното платно - банкет, тротоар, лента за принудително спиране и други. Линията, с която се очертава "BUS"-лентата, също е граница на платното за движение.
5. "Пътен банкет" е надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение. Банкетът може да бъде укрепен или неукрепен.
6. "Тротоар" е изградена, оградена или очертана с пътна маркировка надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение и предназначена само за движение на пешеходци.
7. "Пътно платно" е общата широчина на банкетите, тротоарите, платното за движение и островите на платното за движение.
8. "Кръстовище" е място, където два или повече пътя се пресичат, разделят се или се събират на едно ниво.
9. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 79 от 2005 г.) "Одобряване на типа (типово одобрение)" е процедура за удостоверяване, че даден тип пътно превозно средство, система, компонент или отделен технически възел отговарят на техническите изисквания, определени в наредбите по чл. 138, ал. 4.
10. (доп. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) "Пътно превозно средство" е съоръжение, придвижвано по пътя на колела и използвано за превозване на хора и/или товари. Към пътните превозни средства се приравняват трамваите, тракторите и самоходните машини, когато се придвижват по пътищата.
Нямаше нужда да хабиш толкова редове във форума знам ДР къде се намират
Аз просто си разсъждавам - това изречение "използвано за превозване на хора и/или товари" във връзка с другата фигура "водач на ППС" предполага наличието на поне две места на ППС-то - за водача и за превозваните хора респ. товари. Един традиционен велосипед няма две седалки а само една, за разлика от мотоциклетите и мотопедите. Също така ако велосипедът беше ППС, то трябваше да се регистрира (чл.143 ЗДвП) и да подлежи на проверка на техническата изправност (чл.147, ал.3 ЗДвП). Не съм чувал това да се прави за велосипедите. Разсъждавам си просто......
- daksus
- Младши потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 24 Юли 2011, 11:44
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
Още малко и АКТ за липса на ГО и ГТП на велосипеда , че и без колан, несъобразена скорост..... малииии, чудя се да се смея ли, да плача ли.
Няма оправия "у тъя държавъ".
Няма оправия "у тъя държавъ".
- nikiboy
- Потребител
- Мнения: 983
- Регистриран на: 31 Авг 2006, 08:05
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
nikiboy написа:Още малко и АКТ за липса на ГО и ГТП на велосипеда , че и без колан, несъобразена скорост..... малииии, чудя се да се смея ли, да плача ли.
Няма оправия "у тъя държавъ".
нали
- daksus
- Младши потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 24 Юли 2011, 11:44
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
daksus написа:Аз просто си разсъждавам - това изречение "използвано за превозване на хора и/или товари" във връзка с другата фигура "водач на ППС" предполага наличието на поне две места на ППС-то - за водача и за превозваните хора респ. товари. Един традиционен велосипед няма две седалки а само една, за разлика от мотоциклетите и мотопедите. Също така ако велосипедът беше ППС, то трябваше да се регистрира (чл.143 ЗДвП) и да подлежи на проверка на техническата изправност (чл.147, ал.3 ЗДвП). Не съм чувал това да се прави за велосипедите. Разсъждавам си просто......
Водача обикновено е превозващия се,А пък колко седалки има...ако ще да няма и нито една.Някой хора движат без седалки,така им е по-удобно.Тогава пък сигурно съвсем няма да е ППС.
Цитираната ДР на ЗДП като дефинира кое е ППС не поставя условие същото да е регистрирано.А,от друга страна,това е единствената разпоредба,която казва кое е такова . Очевидно е,че е такова.
А пък ако не е такова,със сигурност няма да стане ако му сложим още едно седло,така щото и водач и превозвани.. Остана всеки велосипед-такси екологично и биологично ...
А една традиционна каруца колко седалки трябва да има?Може да няма и една,сяда си на дините и пъпешите и айде,Марицоооо..газ..
Въпросът е за принципното използуване на ППС.Ами повече от явно е за какво се ползува велосипед- за превозване на хора.
- svettoslav
- Активен потребител
- Мнения: 3901
- Регистриран на: 07 Апр 2009, 07:11
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
Иначе -няма проблеми,не е нужно на всяка цена да се обединяваме около едно становище.Това му е интересното на правото.Е, и сложничкото
- svettoslav
- Активен потребител
- Мнения: 3901
- Регистриран на: 07 Апр 2009, 07:11
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
§ 6. По смисъла на този закон:
19. "Велосипед" е пътно превозно средство най-малко с две колела, което се привежда в движение с мускулната сила на лицето, което го управлява, с изключение на инвалидните колички
точка по този въпрос.
- Гост.
- Старши потребител
- Мнения: 9438
- Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
poli_g написа:§ 6. По смисъла на този закон:
19. "Велосипед" е пътно превозно средство най-малко с две колела, което се привежда в движение с мускулната сила на лицето, което го управлява, с изключение на инвалидните колички
точка по този въпрос.
Кой каза? А ако временно е с едно колело? А да те видя сега!?
- svettoslav
- Активен потребител
- Мнения: 3901
- Регистриран на: 07 Апр 2009, 07:11
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
Ако е с едно колело,тип цирк Глобус, няма да е ППС, съответно няма да е разрешено да участва в движението.
- donchev
- Потребител
- Мнения: 202
- Регистриран на: 05 Окт 2001, 10:00
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
Ето едно такова, това е моторно обаче:
Citrus sinensis от семейство Седефчеви
-
portokal - Старши потребител
- Мнения: 5519
- Регистриран на: 13 Яну 2005, 20:36
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
Чисто теоретично си разсъждавам :
1. Има наказателно постановление, съда не го отменя, застрахователите на автомобила ме подгонват за щетите /задното стъкло/.
2. Няма наказателно постановление /или има такова, но съда го отменя/ . Каква се случва след това ? До колко съм в правото си да търся обещетение /и от кого/ за причинените вреди по велосипеда ?
Разсъждавам от тази гледна точка, че акта за виновността на ПТП-то е на мое име. Но ако съда го отмени, очевидно ми остава да водя гражданско дело срещу некомпетентност на издалия наказателното постановление Някой-Си-В-КАТ/ .А аз ще го направя ! Повтарям, не става дума въобще за 100-ната лева !
Да, адвоката на който плащам със сигурност ще ме посъветва, но никога не бих се лишил от допълнителна информация...
1. Има наказателно постановление, съда не го отменя, застрахователите на автомобила ме подгонват за щетите /задното стъкло/.
2. Няма наказателно постановление /или има такова, но съда го отменя/ . Каква се случва след това ? До колко съм в правото си да търся обещетение /и от кого/ за причинените вреди по велосипеда ?
Разсъждавам от тази гледна точка, че акта за виновността на ПТП-то е на мое име. Но ако съда го отмени, очевидно ми остава да водя гражданско дело срещу некомпетентност на издалия наказателното постановление Някой-Си-В-КАТ/ .А аз ще го направя ! Повтарям, не става дума въобще за 100-ната лева !
Да, адвоката на който плащам със сигурност ще ме посъветва, но никога не бих се лишил от допълнителна информация...
- webadmin
- Младши потребител
- Мнения: 25
- Регистриран на: 28 Юли 2011, 21:54
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
По т. 1 - ми... плащате щети по автомобила, защото сте виновен (признат от съда за виновен). Дори и да не сте МПС по ЗДвП водача или неговия застраховател пак може да заведе иск срещу вас за възстановяване на щетата - примерно сте хвърлили саксия и тя е нанесла щети по МПС-то. Ако се докаже вашето участие в задвижването на саксията към МПС-то, могат да търсят от вас парите за ремонта, със или без позоваване на ЗДвП.
По т. 2 - трябва да докажете че водача на автомобила е виновен за щетата. Че ви е поставил в незъвможност да опазите вашата собственост. Ако това стане си завеждате иск срещу водача на МПС за възстановяване на щетата. Тук обаче вече няма да има значение дали има или няма акт от КАТ, дали е станало на пътя или в гаража на кооперацията, дали е щетата е предизвикана от автомобил или от пералня примерно... изобщо разправията ще си е съвсем частна между вас двамата.
А делото за некомпетентност на някой си пък няма да има съвсем нищо общо с вашия иск за възстановяване на щетата. Той е сметнал едно, съда е решил друго - ще е трудно да докажете умисъл в решението му отразено в АУАН-а.
По т. 2 - трябва да докажете че водача на автомобила е виновен за щетата. Че ви е поставил в незъвможност да опазите вашата собственост. Ако това стане си завеждате иск срещу водача на МПС за възстановяване на щетата. Тук обаче вече няма да има значение дали има или няма акт от КАТ, дали е станало на пътя или в гаража на кооперацията, дали е щетата е предизвикана от автомобил или от пералня примерно... изобщо разправията ще си е съвсем частна между вас двамата.
А делото за некомпетентност на някой си пък няма да има съвсем нищо общо с вашия иск за възстановяване на щетата. Той е сметнал едно, съда е решил друго - ще е трудно да докажете умисъл в решението му отразено в АУАН-а.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
Имам си наказателно постановление
Днес ми пристигна като писмо с обратна разписка. Та, както се и предполагаше, Наказателното постановление е по чл. 20 ал. 2 , и е на стойност 30 лева. Разбира се, посочено ми е къде да ги платя и ми указват изрично, че `постановлението не подлежи на обжалване`.
Впрочем, прикачам сканирано копие от НП. Заличил съм единствено точния си адрес , ЕГН-то и последните цифри от свидетелството ми за управление на МПС, което не разбирам що ще в това постановление ?!
Впрочем, прикачам сканирано копие от НП. Заличил съм единствено точния си адрес , ЕГН-то и последните цифри от свидетелството ми за управление на МПС, което не разбирам що ще в това постановление ?!
- webadmin
- Младши потребител
- Мнения: 25
- Регистриран на: 28 Юли 2011, 21:54
Re: `Несъобразена скорост` с велосипед.
Нещо не ми се получи прикачането ... но целия текст на `мотива` е :
1. Водачът не избира скоростта на движение съобразно атм.условия, релефа, с условията на видимост, интензитета на движение и др.обстоятелства, за да спрат пред предвидимо препятствие.
с което виновно е нарушил :
чл.20 ал. 2 предл.1 от ЗДвП
Линк към сканираното постановление :
http://prikachi.com/images/486/3824486w.jpg
1. Водачът не избира скоростта на движение съобразно атм.условия, релефа, с условията на видимост, интензитета на движение и др.обстоятелства, за да спрат пред предвидимо препятствие.
с което виновно е нарушил :
чл.20 ал. 2 предл.1 от ЗДвП
Линк към сканираното постановление :
http://prikachi.com/images/486/3824486w.jpg
- webadmin
- Младши потребител
- Мнения: 25
- Регистриран на: 28 Юли 2011, 21:54
33 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта