- Дата и час: 27 Ное 2024, 14:36 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Върховни съдии за отстраняване от длъжност
|
|
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
Ми-лена, поклон! Достойно е човек да изложи позицията си, вместо да се прави, че е омерзен от това, което не му отърва. Или да си мисли, че като е учил-недосхванал 5 г. юс (и то не конкретния въпрос) е хванал Господ за шлифера и има право – със злост все едно са му бръкнали някъде - да твърди, че адресатите на правните норми не могат да ги разбират. (Това второто не се отнася до теб, както и онова за писуването по-горе не се отнася до Лекси21.)
Всеки има свобода на мнението, вкл. че е един сигнал е низък акт. (Бих предположил, че тъй като твоето светоусещане е изградено в една ченгесарска държава, си по-чувствителна спрямо всяко оповестяване относно личността.) Както и че моите мотиви са йезуитски. (Доза йезуитщина в този смисъл има при всяко обвинение, когато има доказателства само за част от дейността на един обвиняем.)
Но моля те да приемеш, че аз наистина вярвам в тях. Не мразя съдиите, не мразя и банките. Не съм лично заинтересован. Искам България да заприлича на обществата, в които законът се спазва, а нарушението му се наказва. Не непременно тежко – а съразмерно. (Ако нарушението на нощната тишина е оправдано, няма да има санкции. Не мога да жаля полицията за това, че има работа. Тя затова е създадена.) И така се гради превенция. Намирам за гнило да постигаш някакви висши цели чрез закононарушения (убий Тошо, за да спасиш хазната). Не само е незаконно, но е и неморално и алогично. От моя гледна точка. А този спор ме провокира, защото намирам, че това не е просто грешка поради претовареност на редови съдии, каквато бих оправдал. Повтарящо се „тълкуване” контра легем, пряко правата на гражданите и про определени финансови интереси не може да е грешка. Умишленото нарушение на закона от този, който е призван да го пази, е най-грубото възможно. То вреди на самия съд. Не го пожелавам никому.
Стига толкова по морала и политиката – за радост или за съжаление те по дефиниция са нееднозначни.
В тази форумна система е малко трудно, а и едва ли има желание и време за честен спор по същество, иначе темата и аргументите по нея би трябвало да се разделят на няколко посоки – които са относително независими (а не преюдициални): дали законът е целесъобразен; дали решенията са правилни; дали може да се ангажира отговорност; и др.
Аз поставям следните прости въпроси:
0. Казва ли ЗДТ, че може да се плаща с ДТМ? Ясно и изрично ли? Има ли изключения?
1. Коя норма от Конституцията изисква бюджетът на съдебната власт да се образува (само) от държавни такси? Противоречи ли чл. 2 ЗДТ (6, 31 ЗУДБ) на КРБ?
2. Отменена ли е Инструкция № 6?
3. Пише ли в АПК документ за „внесени” такси? Пише ли наистина в Тарифата, че се внасят по банкова сметка на съда?
4. Може ли съдия да е субект на длъжностно престъпление? Може ли съдия да отговаря по чл. 6 КЕПБМ?
И без да си кривя душата си отговарям (засега, до липса на убедителни контрааргументи) така: 0. Да; да; не. 1. няма такава; не. 2. да. 3. не; не. 4. в този случай по-скоро не; поначало да. Не съм в качеството на съд да казвам "невинен" или "виновен".
Поради противоречие с господстващите възгледи наистина ще ходя, както ме посъветваха, да се застрелям. Или поне ще напусна форума за няколко месеца - няма да ми е за първи път. Няма да разплача никого, но може да се отрезвя, знаеш ли.
Всеки има свобода на мнението, вкл. че е един сигнал е низък акт. (Бих предположил, че тъй като твоето светоусещане е изградено в една ченгесарска държава, си по-чувствителна спрямо всяко оповестяване относно личността.) Както и че моите мотиви са йезуитски. (Доза йезуитщина в този смисъл има при всяко обвинение, когато има доказателства само за част от дейността на един обвиняем.)
Но моля те да приемеш, че аз наистина вярвам в тях. Не мразя съдиите, не мразя и банките. Не съм лично заинтересован. Искам България да заприлича на обществата, в които законът се спазва, а нарушението му се наказва. Не непременно тежко – а съразмерно. (Ако нарушението на нощната тишина е оправдано, няма да има санкции. Не мога да жаля полицията за това, че има работа. Тя затова е създадена.) И така се гради превенция. Намирам за гнило да постигаш някакви висши цели чрез закононарушения (убий Тошо, за да спасиш хазната). Не само е незаконно, но е и неморално и алогично. От моя гледна точка. А този спор ме провокира, защото намирам, че това не е просто грешка поради претовареност на редови съдии, каквато бих оправдал. Повтарящо се „тълкуване” контра легем, пряко правата на гражданите и про определени финансови интереси не може да е грешка. Умишленото нарушение на закона от този, който е призван да го пази, е най-грубото възможно. То вреди на самия съд. Не го пожелавам никому.
Стига толкова по морала и политиката – за радост или за съжаление те по дефиниция са нееднозначни.
В тази форумна система е малко трудно, а и едва ли има желание и време за честен спор по същество, иначе темата и аргументите по нея би трябвало да се разделят на няколко посоки – които са относително независими (а не преюдициални): дали законът е целесъобразен; дали решенията са правилни; дали може да се ангажира отговорност; и др.
Аз поставям следните прости въпроси:
0. Казва ли ЗДТ, че може да се плаща с ДТМ? Ясно и изрично ли? Има ли изключения?
1. Коя норма от Конституцията изисква бюджетът на съдебната власт да се образува (само) от държавни такси? Противоречи ли чл. 2 ЗДТ (6, 31 ЗУДБ) на КРБ?
2. Отменена ли е Инструкция № 6?
3. Пише ли в АПК документ за „внесени” такси? Пише ли наистина в Тарифата, че се внасят по банкова сметка на съда?
4. Може ли съдия да е субект на длъжностно престъпление? Може ли съдия да отговаря по чл. 6 КЕПБМ?
И без да си кривя душата си отговарям (засега, до липса на убедителни контрааргументи) така: 0. Да; да; не. 1. няма такава; не. 2. да. 3. не; не. 4. в този случай по-скоро не; поначало да. Не съм в качеството на съд да казвам "невинен" или "виновен".
Поради противоречие с господстващите възгледи наистина ще ходя, както ме посъветваха, да се застрелям. Или поне ще напусна форума за няколко месеца - няма да ми е за първи път. Няма да разплача никого, но може да се отрезвя, знаеш ли.
Горното представлява потенциално грешно становище. Консултирайте адвокат, ако искате сигурност и юридическа отговорност при защитата на правата Ви.
- kontrol
- Активен потребител
- Мнения: 1109
- Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
kontrol написа:да твърди, че адресатите на правните норми не могат да ги разбират
Адресати сме аз, ти, Тошко, 20 броя съдии от ВАС ... май?
Или аз и съдиите не сме адресати на правните норми? Добра логика /после що съм избухвал - щото йезуизма ти няма граници/ ...
Хайде нека вие "адресантите" да ги разбирате по-добре нормите ... от мен /и някакви си там 20-тина върховни съдии/, който какво като съм учил 5г. нещо си ... рзбрал съм-недоразбрал какво уча ... а вие дето не сте учили нищо /или нещо друго/ разбирайте ако искате и от двигатели с вътрешно горене ...
kontrol написа:когато има доказателства само за част от дейността на един обвиняем
... тогава ще ми говориш само за тази част, а не че след като съм доказан крадец /с влязла в сила присъда/ 100% сигурно е и че съм убиец и наркотрафикант и педофил и т.н. ...
kontrol написа:Искам България да заприлича на обществата, в които законът се спазва, а нарушението му се наказва.
Аз също това искам и за това спазвам съдебните решения когато съм изчерпал възможностите за обжалване, щото тогава се замислям, че явно "грешката" е в мен, след като поне 4-ма други юристи са ми го казали ... и за разлика от теб и тошо не се мисля за "вездесъщ" - точно по това поведение можеш да познаеш кой за какво се мисли
kontrol написа:Не мога да жаля полицията за това, че има работа. Тя затова е създадена.
Не я и жали, но не плачи после, че плащаш заплата на 2-ма полицаи, вместо на един, след като искаш да ги занимаваш с бойлера на съседа си ...
kontrol написа:Намирам за гнило да постигаш някакви висши цели чрез закононарушения (убий Тошо, за да спасиш хазната).
Това ако ми го обясниш как мислиш, че се случва ... /въпреки, че и по самия принцип може и да се поспори / Кое е закононарушението? Кой е убил тошко? Не ти я схващам аналогията просто ...
kontrol написа:Повтарящо се „тълкуване” контра легем, пряко правата на гражданите и про определени финансови интереси не може да е грешка. Умишленото нарушение на закона от този, който е призван да го пази, е най-грубото възможно. То вреди на самия съд.
Айде пак се върнахме на философските въпроси - кой казва, че е контра легем тълкуването на съда? Тошко и контрола и банда лумпени ... а, да, вярно, че те бяха адресати на закона, а съда не беше ...
kontrol написа:Аз поставям следните прости въпроси:
Кой си ти, че имаш претенцията, че даваш правилните отговори? Орган на власт някакъв ли? /в известен смисъл си - част от народа, ама и аз съм също, а съм на обратното мнение / Някакъв "гений ли? Какво си?
... и Инструкцията не е отменена - ако си юрист ... жалко за теб ... Същата е действащо право! "Еднократно" действащи правни норми може и да има, но не такъв е казусът с инструкцията ... просто не ми побира разума как е възможно /пак казвам, ако си юрист/, да не си наясно как действат правните норми във времето и какво става когато се отмени нормата, с която е отменена друга норма ... какво става с тази друга първоначално отменена норма /щото общо взето това е приказката тука/... макар че то дори и не ти трябват и правни познания за това - първо ти е позволено да пушиш, после ти забранявам да пушиш /т.е. отменям позволението/, после отменям забраната ... Пита се можеш ли вече да пушиш? Или позволението /първото/ било еднократно ...
- inspectora
- Активен потребител
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
Пък аз си мислех, че елегантният начин на изразяване на Пенгезов е едно изключение.
Мога само да гадая в каква интелектуално среда еволюирате (служител в съдебната система?).
Под едно определено ниво разговора е наистина безпредметен.
Мога само да гадая в каква интелектуално среда еволюирате (служител в съдебната система?).
Под едно определено ниво разговора е наистина безпредметен.
inspectora написа:lubomirgavrilov, нещо май ти е убегнала темата а?
Не спорим как трябва да бъде по принцип - дали трябва да има банки-посредници, или да трябва да може да се плаща с ДТМ ... това е друга тема на разговор ... но ще отворя една скоба по тоя повод:
/Темата не е юридическа, а политическа и икономическа, но ако държиш да ти обясня д-е-б-и-л-и-з-ъ-м-ъ на това да си мислиш, че като платиш с ДТМ всъщност си спестил 20 ст. или 2 лева, или 5 лева от такса за посредника ... Но се съмнявам с плоските си мозъци да разберете, че разлика няма, щото е много лесно да "видиш", че като платиш с ДТМ си дал 5 лева, а като платиш с банка даваш 5 лева и 50 ст., от които 50 ст за банката, т.е. хем се набутваш с 50 ст. отгоре, хем гадния капиталист печели ... ама трябва да си нещо повече от д-е-б-и-л, за да пресметнеш нЕкои други икономически и политически фактори в това уравнение, за да ти стане ясно не само, че няма разлика, ами и че като платиш през банката, всъщност си "на печалба"! ... както и да е ... то ако беше толкова просто сега вие с Тодорчо щяхте да пишете и прилагате законите .../
Та да затворя скобата ... Спорът е, че според българския закон НЕ МОЖЕ ДА СЕ ПЛАЩА СЪДЕБНА ТАКСА С ДТМ - набийте си го това в тъпите кратуни!!! /според френския нямам идея как е ... и не ме интересува - аз не мисля, че французите са някакви идоли, от които трябва "преписваме" модели на държавност ... нито ни е еднакъв манталитетът, нито пък французите са "безгрешни"/lubomirgavrilov написа:Струва ми се че забравихме първопричината на спора. Тя е: няколко корумпирани судии под натиска на банковото лоби (пачки под масата?) позволиха превратно тълкуване на закона ("ябълката е круша" както сполучливо се изрази Инспектора), в резултат на което СИБАНК си гарантира например 35% дял в печалбите само от комисионни по такси на банкови преводи.
А тъй - ей туй е спорът по темата!
Само че:
1.Доколкото ми е известно, за да наречеш някой "корумпиран съдия" /който е взел пачка под масата/ и това да има някакъв юридически смисъл, то трябва "изричането" на тази фраза да е в документ, който започва с израза "в името на народа", да е подписан от пене един съдия и двама съдебни заседатели и да има отбелязване за влизане в сила ... всичко останало е чалга, Любомире ...
2."Превратно тълкуване на закона" не може да има в краен съдебен акт ... поне доколкото ми е известно това пеше в Конституцията /не знам по френската как е .../lexy21 написа:Към Тодор - господине, хубава Ви е каузата, поне така, както аз я разбирам - алтернатива за плащане без "банковото посредничество" и оскъпяване цената на услугата, но незащитима и непостижима по този начин и с тези средства.
Дали е хубава каузата ... всеки си преценя за себе си /политически и икономически казус/ - тук уж си говорим за юридическата страна на нещата, а тя за пореден път му се казва на Тодор, но той не проумява, че каузата му е:незащитима и непостижима по този начин и с тези средства каквито Тошко използва /поне от това, което е заявил, че е направил/todorb2000 написа:"Виках" Пожар, за да ме чуят, и това исках.
ОК, ама ти го казах вече 1000 пъти /и не знам още колко трябва да го повторя/, че за пожар се вика на пожарната, а не в библиотекатаtodorb2000 написа:Чувството ми за 1.държавност и 2.законност
Теро-рейро /както се пее в една песен/ - какво чувство за законност имаш ти, след като не зачиташ законите и Конституционния ред в държавата /ти не ги и знаеш, но и това, което знаеш не го зачиташ .../?
Какво чувство за държавност? - Господарите на ефира, изобщо медиите ли са според теб държавата? ... майко мила ... къде сме попаднали ... само д-е-б-и-л-и в тая държава останали ... ужас ...
Имал чувство за държавност ... абе ти верно ... не знам как вече да те нарека ... Значи не зачиташ държавнически акт, смяташ го за едва ли не престъпен, после без да имаш и едно едничко доказателство дори, че някой е извършил престъпление отиваш в медиите и обявяваш 20 човека /върховни съдии/ за престъпници ... да ти имам държавническите чувства ...
Много бъркаш понятията пич ... държавност, законност и политика нещо са ти се умешали доста в тъпата кратуна /нищо, че хал хабер си нямаш от нито едно от тези понятия .../
Значи ако имаш данни за корупция сигнал в прокуратурата с името си!
Това е "държавническо и законно" поведение - останалото, да "обявиш" /кой си ти? какъв си? от коя нива се пръкна?/ 20 върховни съдии за престъпници, е проява на тежка форма на деменция ... /щото ако не е това, тогава на свой ред е тежко престъпление/ ...
- lubomirgavrilov
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 24 Яну 2011, 22:43
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
Аз честно казано не мога да схвана за какво е целият този спор. Доколкото разбрах става въпрос за някаква инструкция № 6 на МФ, която била отменена с някаква наредба, а след това била отменена наредбата, с която е отменена инструкцията. Съгласно едно РКС от 1995г.:
Не съм много убеден дали това тълкуване може да се отнесе и към подзаконови нормативни актове, каквито са инструцията и наредбата, но си задавам няколко въпроса от по-общо естество, които ме смущават:
1. Съгласно чл. 7, ал. 2 ЗНА "Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен.", а съгласно ал. 3 "Инструкцията е нормативен акт, с който висшестоящ орган дава указания до подчинени нему органи относно прилагане на нормативен акт, който той е издал или чието изпълнение трябва да осигури."
Как така с наредба се отменя инструкция, след като по дефиниция наредбата се издава за прилагане на НА от по-висш ранг (а инструкцията в никакъв случай не е такъв акт). Инструкция според мен може да се отмени само с нова инструкция или с нормативен акт от по-висш ранг (закон, конституция, международен договор), но не и с наредба. Може и да греша.
2. Инструкцията има действие само по отношение на по-долустоящите държавни органи. Същият няма действие erga omnes, а само по отношение на строго ограничен кръг адресати (подчинените органи). На какво основание тогава съдът се позовава на вътрешноинституционален акт, след като същият няма действие по отношение на гражданите, а и по отношение на съда?
Според мен това е неправилно.
Що се отнася до емоционалния заряд на спора, мисля, че съдиите като цяло не заслужават такова лошо отношение, защото работата им наистина е тежка и много отговорна, но специално по отношение на съдиите от ВАС аз лично мисля, че решенията им в много от случаите не са чисто юридически, а по-скоро...политически (както ги беше нарекъл един колега). Това е моето лично възприятие. Така че специално този съд си е заслужил критиките, макар и не в чак толкова драстични измерения.
Що се отнася до съдебната система като цяло, мисля, че е налице един сигурен факт, който не се оспорва от никого, независимо от вижданията за причините за това - престижът на съдебната система е стряскащо накърнен. Дали са налице обективни причини за това (политически натиск, корупция, некадърност, липса на контрол и т.н.) или всичко е плод на субективни фактори като журналистически внушения, изкривени възприятия на недоволни външни лица, като се започне от обикновените граждани и се стигне до чуждестранни представители - аз лично не се наемам да коментирам.
Мисля, че въпросът е твърде сложен, за да се коментира еднозначно, но едно нещо знам със сигурност - лошият имидж води до легитимация по един свой специфичен начин на всички критики към съдебната система, дори и същите да са безкрайно далеч от истината. В една такава обстановка на обикновения човек му е трудно да прецени кой крив, кой прав, наистина ли съдът не знае законите или все пак ги знае, но ги тълкува превратно? Или може би нито едното, нито другото, но защо тогава е целият този вой? Хората, които не познават в дълбочина системата, а и тези, които не обичат да се задълбочават (или не могат), ще си кажат, че където има дим, има и огън. И тъй като повечето хора в България не се чувстват много щастливи, те по естествен начин търсят причините за това. И ето - лошият и корупмпиран съд се оказва едно много лесно и удобно обяснение на случващото се. Дали отговаря на реалността или не, няма значение.
Така че тук няма място за взаимни обвинения, нападки, патос в едната или другата посока. С призиви за уволнения, с декларации за прогнилата съдебна система няма да променим нищо. Най-много ще стане така, че и малкото останали читави юристи ще напуснат страната, както например лекарите масово започанаха да си търсят късмета на запад. Нямаме чак толкова много демографски и кадрови потенциал, за да губим и малкото, което ни е останало.
Така че, уважаеми г-н Тодорб2000, мисля, че позицията Ви е по-скоро деструктивна, а не конструктивна, Вашата позиция е по-скоро негативна, цели отстраняване, но не посочва нищо позитивно, не ни казва как да се справим с проблемите. Защото днес проблемът са държавните такси, утре ще е нещо друго. Режейки парчета от системата, Вие не ги замествате с нищо ново, най-много само да разрушите още повече системата, която и без другото се разпада.
"с влизане в сила на решението на съда, с което се обявява за противоконституционен закон, който отменя или изменя действащ закон и създава противоконституционна законова уредба, престава да действа занапред. Едновременно с това отмяната на изменения или отменения предходен закон, извършена с обявения за противоконституционен закон, престава да е в сила и се възстановява неговото действие. От този момент отмененият или измененият предходен закон започва да се прилага в редакцията му преди изменението или отмяната му. Следователно налице е и възстановителното действие на решението на съда по отношение отменения или изменения закон."
Не съм много убеден дали това тълкуване може да се отнесе и към подзаконови нормативни актове, каквито са инструцията и наредбата, но си задавам няколко въпроса от по-общо естество, които ме смущават:
1. Съгласно чл. 7, ал. 2 ЗНА "Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен.", а съгласно ал. 3 "Инструкцията е нормативен акт, с който висшестоящ орган дава указания до подчинени нему органи относно прилагане на нормативен акт, който той е издал или чието изпълнение трябва да осигури."
Как така с наредба се отменя инструкция, след като по дефиниция наредбата се издава за прилагане на НА от по-висш ранг (а инструкцията в никакъв случай не е такъв акт). Инструкция според мен може да се отмени само с нова инструкция или с нормативен акт от по-висш ранг (закон, конституция, международен договор), но не и с наредба. Може и да греша.
2. Инструкцията има действие само по отношение на по-долустоящите държавни органи. Същият няма действие erga omnes, а само по отношение на строго ограничен кръг адресати (подчинените органи). На какво основание тогава съдът се позовава на вътрешноинституционален акт, след като същият няма действие по отношение на гражданите, а и по отношение на съда?
Според мен това е неправилно.
Що се отнася до емоционалния заряд на спора, мисля, че съдиите като цяло не заслужават такова лошо отношение, защото работата им наистина е тежка и много отговорна, но специално по отношение на съдиите от ВАС аз лично мисля, че решенията им в много от случаите не са чисто юридически, а по-скоро...политически (както ги беше нарекъл един колега). Това е моето лично възприятие. Така че специално този съд си е заслужил критиките, макар и не в чак толкова драстични измерения.
Що се отнася до съдебната система като цяло, мисля, че е налице един сигурен факт, който не се оспорва от никого, независимо от вижданията за причините за това - престижът на съдебната система е стряскащо накърнен. Дали са налице обективни причини за това (политически натиск, корупция, некадърност, липса на контрол и т.н.) или всичко е плод на субективни фактори като журналистически внушения, изкривени възприятия на недоволни външни лица, като се започне от обикновените граждани и се стигне до чуждестранни представители - аз лично не се наемам да коментирам.
Мисля, че въпросът е твърде сложен, за да се коментира еднозначно, но едно нещо знам със сигурност - лошият имидж води до легитимация по един свой специфичен начин на всички критики към съдебната система, дори и същите да са безкрайно далеч от истината. В една такава обстановка на обикновения човек му е трудно да прецени кой крив, кой прав, наистина ли съдът не знае законите или все пак ги знае, но ги тълкува превратно? Или може би нито едното, нито другото, но защо тогава е целият този вой? Хората, които не познават в дълбочина системата, а и тези, които не обичат да се задълбочават (или не могат), ще си кажат, че където има дим, има и огън. И тъй като повечето хора в България не се чувстват много щастливи, те по естествен начин търсят причините за това. И ето - лошият и корупмпиран съд се оказва едно много лесно и удобно обяснение на случващото се. Дали отговаря на реалността или не, няма значение.
Така че тук няма място за взаимни обвинения, нападки, патос в едната или другата посока. С призиви за уволнения, с декларации за прогнилата съдебна система няма да променим нищо. Най-много ще стане така, че и малкото останали читави юристи ще напуснат страната, както например лекарите масово започанаха да си търсят късмета на запад. Нямаме чак толкова много демографски и кадрови потенциал, за да губим и малкото, което ни е останало.
Така че, уважаеми г-н Тодорб2000, мисля, че позицията Ви е по-скоро деструктивна, а не конструктивна, Вашата позиция е по-скоро негативна, цели отстраняване, но не посочва нищо позитивно, не ни казва как да се справим с проблемите. Защото днес проблемът са държавните такси, утре ще е нещо друго. Режейки парчета от системата, Вие не ги замествате с нищо ново, най-много само да разрушите още повече системата, която и без другото се разпада.
Това е просто форум. Приемете горенаписаното като лично мнение, което не обвързва никого.
-
hidden - Активен потребител
- Мнения: 1238
- Регистриран на: 02 Юли 2009, 23:08
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
Това ТР е логически издържано, за разлика от някои решения от новата практика на КС, която се отклонява от него. Приложимо е обаче в други случаи. То се отнася до изрична отмяна (обявяване на противоконституционност) на конкретна отменителна разпоредба (ПЗР), т.к. КС не се произнася по ЗИД ангро. Обикновено сезирането е скоро след приемането и противоконституционността може да се състои в отмяната на стария закон, а КС не разполага с възможност да регулира отношенията.
В нашия случай се касае за „мълчаливо запазване”, „нормотворческа икономия” (àко и да е некрасиво). Не ми е известен случай, в който органът да е написал „отменя се наредба ХХХ с изключение на преходните й разпоредби”, "запазва се изменението на думи в тези и тези НА". Подразбира се, че по-старата уредба си остава отменена. Разбира се, обикновено това „мълчаливо запазване” на разпоредбите за действието по време е съпроводено с „мълчалива отмяна” на самостоятелните норми, т.к. се преурежда същата материя. Така е, мисля, и в случая – НС е решило да уреди нещата (разпределението на приходите) със закон, който при липсата на противна разпоредба очевидно дерогира всякаква по-стара подзаконова уредба – 13 ЗНА. Отмяната на нормативната делегация обикновено се отнася както до последния подзаконов акт, така и лишава от основание и предхождащите го подзаконови актове. Но и извън такива хипотези старата уредба остава отменена, не само по аналогия и традиция. Причината е в това, че тези ПЗР ("несамостоятелни норми") не съдържат правни норми относно регулиране на обществени отношения, а предписания относно действието на самите източници. Изменителните норми също са странични спрямо основното съдържание на акта и затова при последващо приемане на нов акт липсва специално произнасяне спрямо тях. Отменянето на стария акт е еднократно* действие, става веднага, предписанието е изпълнило предназначението си. (По-горе писах за формалното действие на закона по време, че СК 1968 не действа*, за моменталното действие на разпоредбите относно влизане в сила, имаше една препечатка в "Търговско право" май по въпроса преди време.) Стига органът да е бил компетентен да отмени акта по това време, е все едно дали го е направил с отделен акт или в ПЗР на друг. Отказал се е от него. (Писах и, че след приемането на ЗНА не е удовлетворено изискването за изрично овластяване за издаване на инструкция - т.е. /ако не беше отменена/ инструкцията щеше да противоречи на чл. 2 ЗНА и чл. 76 АПК /нищожна/. Още по-малко подзаконов акт следва да се „възстановява” със закон.)
Цит. РКС би имало действие и спрямо подзаконови НА, когато техните изменения и допълнения са обект на абстрактен нормен контрол от административните съдилища. И обратно, другият принцип относно преживяването на отменителните разпоредби при отмяна на целия акт, намира приложение и при законите.
Струва ми се, че така изложеното за нормотворческата/ процесуалната икономия отговаря и на принципа на правната сигурност. Не би трябвало нормативен акт да се въвежда в действие без изрично обнародване (поне на препратка).
За инструкциите също ще бъда честен, макар че това прави прилагането на инструкцията (ако тя беше действаща и законосъобразна) мислимо, макар и нередно. Има го началото за предметното заглавие на НА – чл. 24 У883. Но поначало надделява принципът, че същността на акта се определя не от заглавието, а от изразената воля за действието му. Съдът извършва квалификацията според съдържанието. Такива са правилата за тълкуване на договор кръстен "за наем”, в който изрично е уреден заем; „заповед”, която не заповядва; „съобщение”, което заповядва (въобще ИАА с порок във формата); правилата за тълкуване на НА. Затова и 2 ІІ 3 АПК допуска да се оспорват привидни инструкции!
Инструкцията и наредбата са поначало от еднакъв ранг, тъй като се издават от орган с едно и също място в йерархията – М-ра на Ф. С едното се прилага спрямо външни адресати акт от по-висока степен – законът. Другото е спрямо подчинени адресати относно акт, чието изпълнение органът е длъжен да обезпечи – т.е. също относно закона.
Та ако се върнем на принципа за съдържанието, разпоредба, с която МрФ отменя инструкция, може би е инструкция по своята същност, нищо че е „кръстена” ПЗР на наредба. МрФ несъмнено има право да отмени своя инструкция. Обнародвал е акта си. Че е в ПЗР, а не изрична „инструкция за отмяна на инструкция” не е важно. Дори ако се приеме - противно на казаното по-горе, - че ЗУДБ урежда друга, макар и свързана област, логично е да се заключи, че въпросната част от ПЗР на Наредба 4 няма да има характера да прилага предхождалия ЗСИДБ, а ЗДТ и чл. 13 ЗНА няма да се приложи.
А иначе възражението за деструктивност по отношение на търсенето на отговорност може да се постави спрямо всеки обвинителен акт, примерно. Но да действаш превантивно и възпитателно е всъщност конструктивно. Да се види, че ВСС се произнася по подобни казуси (вкл. оправдателно) би вдъхнало надежда на общественото мнение.
Да ме поправят латиноговорящите, ако грешно се задявам с подписа ти: lēgēs quoque sunt servanda.
* Допълнение - още малко примери:
Допълнение 2: Макар да може да мине в графата "допустими различия в тълкуването", има още нещо съмнително вДопълнение 3 - прелистена практика:
Все пак да се върнем на това, дали инструкцията е отменена. Противното становище е лишено, освен от правна, и от житейска логика. Едва ли, приемайки нов Закон за устройството на държавния бюджет през 1996 г., законодателят е имал за цел да възстанови някаква инструкция от 1953 г.
Ах, не се въздържах … юридическата техника ми е любима тема.
В нашия случай се касае за „мълчаливо запазване”, „нормотворческа икономия” (àко и да е некрасиво). Не ми е известен случай, в който органът да е написал „отменя се наредба ХХХ с изключение на преходните й разпоредби”, "запазва се изменението на думи в тези и тези НА". Подразбира се, че по-старата уредба си остава отменена. Разбира се, обикновено това „мълчаливо запазване” на разпоредбите за действието по време е съпроводено с „мълчалива отмяна” на самостоятелните норми, т.к. се преурежда същата материя. Така е, мисля, и в случая – НС е решило да уреди нещата (разпределението на приходите) със закон, който при липсата на противна разпоредба очевидно дерогира всякаква по-стара подзаконова уредба – 13 ЗНА. Отмяната на нормативната делегация обикновено се отнася както до последния подзаконов акт, така и лишава от основание и предхождащите го подзаконови актове. Но и извън такива хипотези старата уредба остава отменена, не само по аналогия и традиция. Причината е в това, че тези ПЗР ("несамостоятелни норми") не съдържат правни норми относно регулиране на обществени отношения, а предписания относно действието на самите източници. Изменителните норми също са странични спрямо основното съдържание на акта и затова при последващо приемане на нов акт липсва специално произнасяне спрямо тях. Отменянето на стария акт е еднократно* действие, става веднага, предписанието е изпълнило предназначението си. (По-горе писах за формалното действие на закона по време, че СК 1968 не действа*, за моменталното действие на разпоредбите относно влизане в сила, имаше една препечатка в "Търговско право" май по въпроса преди време.) Стига органът да е бил компетентен да отмени акта по това време, е все едно дали го е направил с отделен акт или в ПЗР на друг. Отказал се е от него. (Писах и, че след приемането на ЗНА не е удовлетворено изискването за изрично овластяване за издаване на инструкция - т.е. /ако не беше отменена/ инструкцията щеше да противоречи на чл. 2 ЗНА и чл. 76 АПК /нищожна/. Още по-малко подзаконов акт следва да се „възстановява” със закон.)
Цит. РКС би имало действие и спрямо подзаконови НА, когато техните изменения и допълнения са обект на абстрактен нормен контрол от административните съдилища. И обратно, другият принцип относно преживяването на отменителните разпоредби при отмяна на целия акт, намира приложение и при законите.
Струва ми се, че така изложеното за нормотворческата/ процесуалната икономия отговаря и на принципа на правната сигурност. Не би трябвало нормативен акт да се въвежда в действие без изрично обнародване (поне на препратка).
За инструкциите също ще бъда честен, макар че това прави прилагането на инструкцията (ако тя беше действаща и законосъобразна) мислимо, макар и нередно. Има го началото за предметното заглавие на НА – чл. 24 У883. Но поначало надделява принципът, че същността на акта се определя не от заглавието, а от изразената воля за действието му. Съдът извършва квалификацията според съдържанието. Такива са правилата за тълкуване на договор кръстен "за наем”, в който изрично е уреден заем; „заповед”, която не заповядва; „съобщение”, което заповядва (въобще ИАА с порок във формата); правилата за тълкуване на НА. Затова и 2 ІІ 3 АПК допуска да се оспорват привидни инструкции!
Инструкцията и наредбата са поначало от еднакъв ранг, тъй като се издават от орган с едно и също място в йерархията – М-ра на Ф. С едното се прилага спрямо външни адресати акт от по-висока степен – законът. Другото е спрямо подчинени адресати относно акт, чието изпълнение органът е длъжен да обезпечи – т.е. също относно закона.
Та ако се върнем на принципа за съдържанието, разпоредба, с която МрФ отменя инструкция, може би е инструкция по своята същност, нищо че е „кръстена” ПЗР на наредба. МрФ несъмнено има право да отмени своя инструкция. Обнародвал е акта си. Че е в ПЗР, а не изрична „инструкция за отмяна на инструкция” не е важно. Дори ако се приеме - противно на казаното по-горе, - че ЗУДБ урежда друга, макар и свързана област, логично е да се заключи, че въпросната част от ПЗР на Наредба 4 няма да има характера да прилага предхождалия ЗСИДБ, а ЗДТ и чл. 13 ЗНА няма да се приложи.
А иначе възражението за деструктивност по отношение на търсенето на отговорност може да се постави спрямо всеки обвинителен акт, примерно. Но да действаш превантивно и възпитателно е всъщност конструктивно. Да се види, че ВСС се произнася по подобни казуси (вкл. оправдателно) би вдъхнало надежда на общественото мнение.
Да ме поправят латиноговорящите, ако грешно се задявам с подписа ти: lēgēs quoque sunt servanda.
* Допълнение - още малко примери:
- ЗДвП (обн. ДВ 53/ 1973 г., отм. 20/ 99) отменя Закона за МПС (48/64).
- ЗДФК (12/96 – 92/00) отменя чл. 210 VІ КТ.
- ЗДанПеч-отм. отменя член от ТЗ… и т.н. Възстановили ли са се тези норми?
- Новеничкият Изборен Кодекс (9/11) отменя ЗИНП (37/01), който е бил отменил остатъците от ЗИНПОСК (69/91), Решение на ВНС за медиите (71/91), а изменил и нещо странично – чл. 95, 114 ЗГР. Значи ли това, че вече не можем да заявяваме постоянен адрес в полицията и тя не трябва да препраща данните на ЕСГРАОН?
- Каранедев дава примери, че отменителните разпоредби имат еднократно действие (дано не го цитирам превратно).
- Друга главоблъсканица: Законът за отменяване на всьо и вся (93/51) отменя ли закони с еднократно действие като този за въвеждане на Григорианския календар (65/16)? Днес, бидейки 12 февруари в останалия свят, 30. януари ли е в България?
Допълнение 2: Макар да може да мине в графата "допустими различия в тълкуването", има още нещо съмнително в
- В Р 9126/04 по д. 5126/04 5-чл. с-в на ВАС не приема, че при отмяната на наредба t2 от наредба t3 се е възобновила наредба t1.
- Авторите на Сборника с практика (предполагам, цит. по Сиела) са отбелязали към ПП 4/78, че тарифата е отменена с наредбата, която също няма действие след отменяването на закона.
- Р 1863/99 по д. 5595/98 3-чл. ВАС гласи (глав. букви са ориг.): Конституцията ни въведе принципа за разделение на властите и законодателната е предоставена на Народното събрание. Съгласно чл. 84, ал. 1 от Конституцията, Народното събрание приема, изменя, допълва и ОТМЕНЯ законите.
Съдебната власт правораздава, т.е. ПРИЛАГА ЗАКОНА. При прилагането му тя може да го тълкува. Съгласно чл. [46] от ЗНА, на тълкуване подлежи НЕЯСЕН или НЕПЪЛЕН закон, за да може той да бъде ПРИЛОЖЕН според точния му смисъл. Тълкуването е само по ПРИЛОЖЕНИЕТО НА ЗАКОНА. Недопустимо е тълкуването да доведе до НЕПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА, т.е. до МЪЛЧАЛИВА ОТМЯНА НА ЗАКОН ОТ СЪДЕБНИТЕ ОРГАНИ [освен по § 3 КРБ]. Обратното би било недопустимо изземване на изключителната компетентност на законодателната власт в нарушение на принципа на разделение на властите и отказ от правосъдие.
Все пак да се върнем на това, дали инструкцията е отменена. Противното становище е лишено, освен от правна, и от житейска логика. Едва ли, приемайки нов Закон за устройството на държавния бюджет през 1996 г., законодателят е имал за цел да възстанови някаква инструкция от 1953 г.
Ах, не се въздържах … юридическата техника ми е любима тема.
Последна промяна kontrol на 14 Фев 2011, 09:42, променена общо 3 пъти
Горното представлява потенциално грешно становище. Консултирайте адвокат, ако искате сигурност и юридическа отговорност при защитата на правата Ви.
- kontrol
- Активен потребител
- Мнения: 1109
- Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
kontrol написа:А иначе възражението за деструктивност по отношение на търсенето на отговорност може да се постави спрямо всеки обвинителен акт, примерно. Но да действаш превантивно и възпитателно е всъщност конструктивно.
Аз лично не споделям подобен вид "превенция". Санкцията винаги трябва да съдържа в себе си освен деструктивния елемент (да махнем, накажем) и нещо, което да е ориентирано към бъдещето, за да бъда по-ясен - да е видно, че ще роди нещо градивно. Аз не виждам нищо градивно в тази тема. Просто поредният недоволен гражданин, който предлага промени "на парче", вместо да зададе някакви ясни и конкретни параметри на промяната, а именно - как да се преструктурира съдебната система, какви нови механизми за контрол да се въведат и по какъв точно начин те ще гарантират, че ще настъпи реална промяна. Много е лесно да кажеш - да ги махнем, но кого ще сложим на тяхно място и какво ще ни гарантира, че те ще бъдат по-различни, с по-различно мислене и нагласи? Според мен - нищо. Промяната ще е само повърхностна, козметична, колкоото да разтоварим негативната си енергия, но в дълбочината си нещата ще останат съвсем същите.
Това е просто форум. Приемете горенаписаното като лично мнение, което не обвързва никого.
-
hidden - Активен потребител
- Мнения: 1238
- Регистриран на: 02 Юли 2009, 23:08
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
Да, виждам накъде отиде "спорът".... Но никой тук не спомена за действащата норма-чл.29, ал.4 от Закона за устройство на дуржавния бюджет. С това по безапелационен начин говорим за "погребението" на Инструкция 6 по Закона за държавните такси.
Или някой ще каже, че Инструкция 6 е "вплетена" в наредбата по чл.29, ал.4 от Закона за устройство на дуржавния бюджет?
Да, ама НЕ. Проверете в министерство на финансите, поне на мен не ми е известно, че е възстановена.
И тогава, пак ли според инструкцията ще трябва да внасяме пари в БНБ и ДСК???
Защо упорито върховните съдии бранят полето на банковия сектор, а омбудсмана изобщо не го еня за граждани, дори и в случая, когато се касае да платиш държавна такса от 10лв с две марки от 5лв.
Излиза така, държавна таксова марка е мръсна дума?
Къде в колизията между Закон за държавните такси, наредбата по чл.29, ал.4 от ЗУДБ и Инструкция 6 по Закона за държавните такси, питам аз в контекста на чл.19 от Конституцията???
И защо в "погребаната" Наредба 4 за касово отчитане на държавния бюджет, в нейния чл.3 е записано, че:"Чл. 3. (1) Редът за отчитане на касовото изпълнение на държавния бюджет и на извънбюджетните и фондовите средства от банките се установява с Инструкция за отчитане изпълнението на държавния бюджет от Българска народна банка, издадена от Централното управление на БНБ, съгласувана с Министерството на финансите.
(2) Администраторите на приходите и разпоредителите с бюджетни кредити и извънбюджетни и фондови средства отправят писмено искане до БНБ за откриване на отделни сметки за приходите и отделни сметки за разходите по държавния бюджет, а за извънбюджетните и фондовите средства - една сметка за приходи и разходи на основание одобрените приходно-разходни сметки и нормативните актове за формирането им. На бюджетна организация, която има производствена дейност и има одобрени средства, се открива разплащателна сметка.
(3) Операциите по изпълнението на държавния бюджет и по извънбюджетните и фондовите средства на бюджетните организации се извършват безплатно от банките, а откритите сметки са безлихвени."
Защо правораздаването на посочените 20 съдии погребва чл.19, ал.2 от Конституцията, който казва: "Законът създава и гарантира на всички граждани и юридически лица еднакви правни условия за стопанска дейност, като предотвратява злоупотребата с монополизма, нелоялната конкуренция и защитава потребителя"
Затова е съмнително това правораздаване на тези 20 съдии. Гражданите имат да питат направо. Къде са всички еднаквите правни условия при плащането на задълженията към държавата?
Къде са алтернативите на банковите разплащания? Не е ли това политика за формиране на банков монопол?
Ще спра до тук и пак се връщам на клетвата на съдиите, дори и някои да се възмущават, но за мен тя е браздата да кажа, дали е справедлива една присъда или решение по мое вътрешно убеждение.
И затова по мое вътрешно убеждение платих с държавни таксови марки държавната такса за шофьорската книжка, тъй като чета чл.19 от Конституцията и чл.2 от Закона за държавните такси, а нека съдиите се налудуват и покрай тях министри и експерти.....
Жалко е за такава правосъдна система и такива магистрати...
Или някой ще каже, че Инструкция 6 е "вплетена" в наредбата по чл.29, ал.4 от Закона за устройство на дуржавния бюджет?
Да, ама НЕ. Проверете в министерство на финансите, поне на мен не ми е известно, че е възстановена.
И тогава, пак ли според инструкцията ще трябва да внасяме пари в БНБ и ДСК???
Защо упорито върховните съдии бранят полето на банковия сектор, а омбудсмана изобщо не го еня за граждани, дори и в случая, когато се касае да платиш държавна такса от 10лв с две марки от 5лв.
Излиза така, държавна таксова марка е мръсна дума?
Къде в колизията между Закон за държавните такси, наредбата по чл.29, ал.4 от ЗУДБ и Инструкция 6 по Закона за държавните такси, питам аз в контекста на чл.19 от Конституцията???
И защо в "погребаната" Наредба 4 за касово отчитане на държавния бюджет, в нейния чл.3 е записано, че:"Чл. 3. (1) Редът за отчитане на касовото изпълнение на държавния бюджет и на извънбюджетните и фондовите средства от банките се установява с Инструкция за отчитане изпълнението на държавния бюджет от Българска народна банка, издадена от Централното управление на БНБ, съгласувана с Министерството на финансите.
(2) Администраторите на приходите и разпоредителите с бюджетни кредити и извънбюджетни и фондови средства отправят писмено искане до БНБ за откриване на отделни сметки за приходите и отделни сметки за разходите по държавния бюджет, а за извънбюджетните и фондовите средства - една сметка за приходи и разходи на основание одобрените приходно-разходни сметки и нормативните актове за формирането им. На бюджетна организация, която има производствена дейност и има одобрени средства, се открива разплащателна сметка.
(3) Операциите по изпълнението на държавния бюджет и по извънбюджетните и фондовите средства на бюджетните организации се извършват безплатно от банките, а откритите сметки са безлихвени."
Защо правораздаването на посочените 20 съдии погребва чл.19, ал.2 от Конституцията, който казва: "Законът създава и гарантира на всички граждани и юридически лица еднакви правни условия за стопанска дейност, като предотвратява злоупотребата с монополизма, нелоялната конкуренция и защитава потребителя"
Затова е съмнително това правораздаване на тези 20 съдии. Гражданите имат да питат направо. Къде са всички еднаквите правни условия при плащането на задълженията към държавата?
Къде са алтернативите на банковите разплащания? Не е ли това политика за формиране на банков монопол?
Ще спра до тук и пак се връщам на клетвата на съдиите, дори и някои да се възмущават, но за мен тя е браздата да кажа, дали е справедлива една присъда или решение по мое вътрешно убеждение.
И затова по мое вътрешно убеждение платих с държавни таксови марки държавната такса за шофьорската книжка, тъй като чета чл.19 от Конституцията и чл.2 от Закона за държавните такси, а нека съдиите се налудуват и покрай тях министри и експерти.....
Жалко е за такава правосъдна система и такива магистрати...
Гражданите са длъжни да спазват и изпълняват Конституцията и законите. Те са длъжни да зачитат правата и законните интереси на другите/чл.58 от Конституцията/
http://www.youtube.com/watch?v=BP7WGKWPZKg
Емил Димитров-Ако си дал…не си живял на празно!
http://www.youtube.com/watch?v=BP7WGKWPZKg
Емил Димитров-Ако си дал…не си живял на празно!
- todorb2000
- Потребител
- Мнения: 636
- Регистриран на: 09 Яну 2009, 13:46
- Местоположение: гр.Хасково
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
hidden написа:Аз честно казано не мога да схвана за какво е целият този спор. Доколкото разбрах става въпрос за някаква инструкция № 6 на МФ, която била отменена с някаква наредба, а след това била отменена наредбата, с която е отменена инструкцията. Съгласно едно РКС от 1995г.:"с влизане в сила на решението на съда, с което се обявява за противоконституционен закон, който отменя или изменя действащ закон и създава противоконституционна законова уредба, престава да действа занапред. Едновременно с това отмяната на изменения или отменения предходен закон, извършена с обявения за противоконституционен закон, престава да е в сила и се възстановява неговото действие. От този момент отмененият или измененият предходен закон започва да се прилага в редакцията му преди изменението или отмяната му. Следователно налице е и възстановителното действие на решението на съда по отношение отменения или изменения закон."
Не съм много убеден дали това тълкуване може да се отнесе и към подзаконови нормативни актове, каквито са инструцията и наредбата, но си задавам няколко въпроса от по-общо естество, които ме смущават:
1. Съгласно чл. 7, ал. 2 ЗНА "Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен.", а съгласно ал. 3 "Инструкцията е нормативен акт, с който висшестоящ орган дава указания до подчинени нему органи относно прилагане на нормативен акт, който той е издал или чието изпълнение трябва да осигури."
Как така с наредба се отменя инструкция, след като по дефиниция наредбата се издава за прилагане на НА от по-висш ранг (а инструкцията в никакъв случай не е такъв акт). Инструкция според мен може да се отмени само с нова инструкция или с нормативен акт от по-висш ранг (закон, конституция, международен договор), но не и с наредба. Може и да греша.
2. Инструкцията има действие само по отношение на по-долустоящите държавни органи. Същият няма действие erga omnes, а само по отношение на строго ограничен кръг адресати (подчинените органи). На какво основание тогава съдът се позовава на вътрешноинституционален акт, след като същият няма действие по отношение на гражданите, а и по отношение на съда?
Според мен това е неправилно.
Що се отнася до емоционалния заряд на спора, мисля, че съдиите като цяло не заслужават такова лошо отношение, защото работата им наистина е тежка и много отговорна, но специално по отношение на съдиите от ВАС аз лично мисля, че решенията им в много от случаите не са чисто юридически, а по-скоро...политически (както ги беше нарекъл един колега). Това е моето лично възприятие. Така че специално този съд си е заслужил критиките, макар и не в чак толкова драстични измерения.
Що се отнася до съдебната система като цяло, мисля, че е налице един сигурен факт, който не се оспорва от никого, независимо от вижданията за причините за това - престижът на съдебната система е стряскащо накърнен. Дали са налице обективни причини за това (политически натиск, корупция, некадърност, липса на контрол и т.н.) или всичко е плод на субективни фактори като журналистически внушения, изкривени възприятия на недоволни външни лица, като се започне от обикновените граждани и се стигне до чуждестранни представители - аз лично не се наемам да коментирам.
Мисля, че въпросът е твърде сложен, за да се коментира еднозначно, но едно нещо знам със сигурност - лошият имидж води до легитимация по един свой специфичен начин на всички критики към съдебната система, дори и същите да са безкрайно далеч от истината. В една такава обстановка на обикновения човек му е трудно да прецени кой крив, кой прав, наистина ли съдът не знае законите или все пак ги знае, но ги тълкува превратно? Или може би нито едното, нито другото, но защо тогава е целият този вой? Хората, които не познават в дълбочина системата, а и тези, които не обичат да се задълбочават (или не могат), ще си кажат, че където има дим, има и огън. И тъй като повечето хора в България не се чувстват много щастливи, те по естествен начин търсят причините за това. И ето - лошият и корупмпиран съд се оказва едно много лесно и удобно обяснение на случващото се. Дали отговаря на реалността или не, няма значение.
Така че тук няма място за взаимни обвинения, нападки, патос в едната или другата посока. С призиви за уволнения, с декларации за прогнилата съдебна система няма да променим нищо. Най-много ще стане така, че и малкото останали читави юристи ще напуснат страната, както например лекарите масово започанаха да си търсят късмета на запад. Нямаме чак толкова много демографски и кадрови потенциал, за да губим и малкото, което ни е останало.
Така че, уважаеми г-н Тодорб2000, мисля, че позицията Ви е по-скоро деструктивна, а не конструктивна, Вашата позиция е по-скоро негативна, цели отстраняване, но не посочва нищо позитивно, не ни казва как да се справим с проблемите. Защото днес проблемът са държавните такси, утре ще е нещо друго. Режейки парчета от системата, Вие не ги замествате с нищо ново, най-много само да разрушите още повече системата, която и без другото се разпада.
Позицията е не само моя, а над 100 български граждани, а и още толкова в интернет около 2150....
Гражданите са длъжни да спазват и изпълняват Конституцията и законите. Те са длъжни да зачитат правата и законните интереси на другите/чл.58 от Конституцията/
http://www.youtube.com/watch?v=BP7WGKWPZKg
Емил Димитров-Ако си дал…не си живял на празно!
http://www.youtube.com/watch?v=BP7WGKWPZKg
Емил Димитров-Ако си дал…не си живял на празно!
- todorb2000
- Потребител
- Мнения: 636
- Регистриран на: 09 Яну 2009, 13:46
- Местоположение: гр.Хасково
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
hidden написа:kontrol написа:А иначе възражението за деструктивност по отношение на търсенето на отговорност може да се постави спрямо всеки обвинителен акт, примерно. Но да действаш превантивно и възпитателно е всъщност конструктивно.
Аз лично не споделям подобен вид "превенция". Санкцията винаги трябва да съдържа в себе си освен деструктивния елемент (да махнем, накажем) и нещо, което да е ориентирано към бъдещето, за да бъда по-ясен - да е видно, че ще роди нещо градивно. Аз не виждам нищо градивно в тази тема. Просто поредният недоволен гражданин, който предлага промени "на парче", вместо да зададе някакви ясни и конкретни параметри на промяната, а именно - как да се преструктурира съдебната система, какви нови механизми за контрол да се въведат и по какъв точно начин те ще гарантират, че ще настъпи реална промяна. Много е лесно да кажеш - да ги махнем, но кого ще сложим на тяхно място и какво ще ни гарантира, че те ще бъдат по-различни, с по-различно мислене и нагласи? Според мен - нищо. Промяната ще е само повърхностна, козметична, колкоото да разтоварим негативната си енергия, но в дълбочината си нещата ще останат съвсем същите.
Елате тук и после приказвайте:
http://www.facebook.com/todorb2000#!/ho ... 77547&ap=1
Гражданите са длъжни да спазват и изпълняват Конституцията и законите. Те са длъжни да зачитат правата и законните интереси на другите/чл.58 от Конституцията/
http://www.youtube.com/watch?v=BP7WGKWPZKg
Емил Димитров-Ако си дал…не си живял на празно!
http://www.youtube.com/watch?v=BP7WGKWPZKg
Емил Димитров-Ако си дал…не си живял на празно!
- todorb2000
- Потребител
- Мнения: 636
- Регистриран на: 09 Яну 2009, 13:46
- Местоположение: гр.Хасково
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
todorb2000 написа:Позицията е не само моя, а над 100 български граждани, а и още толкова в интернет около 2150....
Без да се сърдите, това не е никак много. 2000 души, които са се събрали около някаква кауза, водени единствено от егоистичните подбуди да не плащат някакви такси. Без да мислят за последиците в по-глобален план, а само за собствения си джоб.
todorb2000 написа:Елате тук и после приказвайте:
http://www.facebook.com/todorb2000#!/ho ... 77547&ap=1
Не се присъединявам никога към facebook групи-нямам никакво желание непознати за мен хора да имат достъп до личните ми данни.
И на мен не ми харесва да плащам само по банков път. Например веднъж исках да направя устна справка в СГКК за един имот, само да ми покажат на екран как изглежда и какъв му е идентификаторът...по Тарифата на МРРБ струва 2 лв. Но не може да се плати на каса (защо държавните учреждения не дават възможност за плащане на каса) и трябваше да отида в най-близката банка - ЦКБ, където ми взеха...4 лв. Т.е. двойно по-висока такса за банковото обслужване от административното. Е, къде е житейската логика за това? Та банките могат да слагат каквито си искат такси - свобода на договарянето, нали? Но нямаш избор да не платиш освен по банков път. Утре таксите за превод ще станат 100 лв. и това ще е съвсем законно, аз ако не искам защо трябва да бъда принуден да ги плащам? Банковият сектор е единственият процъфтяващ в страната, но това се дължи на милионите, генерирани от такси за обслужване на депозити, на кредити, за банкови превод и т.н., а не на добър мениджмънт (който е на изключително ниско ниво като цяло за банковия сектор). По този начин държавата стимулира банките да продължават да водят лош мендижмънт, разчитайки да си избият загубите именно чрез милионите от безумните им такси. Няма такса под 2 лв., на ден се генерират милиони преводи...всеки сам може да си сметне колко са печалбите от подобна привилегия.
Никъде и по никакъв начин не става ясно и как, въз основа на какви критерии се избира дадена банка за обслужваща за съоветното държавно учреждение. Не съм съвсем сигурен, но мисля, че това не става с обществена поръчка. На какъв принцип АВ избира Токуда за своя обслужваща банка, СГС - Инвестбанк, други институции - близките до управляващите СИбанк и ЦКБ? Защо аз трябва да комуникирам с ТИМаджийската банка без да ми се дава възможност да не го правя, защо трябва да правя преводите си през банката на приближената на премиера и същевременно най-богата жена в България? Нима не е странно най-богатата жена (която е и шеф, вече бивш, на една банка) и най-влиятелният мъж в страната да живеят (май вече не) на семейни начала? Нима няма конфликт на интереси?
Това е просто форум. Приемете горенаписаното като лично мнение, което не обвързва никого.
-
hidden - Активен потребител
- Мнения: 1238
- Регистриран на: 02 Юли 2009, 23:08
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
Не съм съвсем сигурен, но мисля, че това не става с обществена поръчка. На какъв принцип АВ избира Токуда за своя обслужваща банка, СГС - Инвестбанк, други институции
Думите ви винаги са били разумни, та да насоча( щото нещо и от опит имам знания)- повечето държавни институции тази година подмениха обслужващите ги банки. По нареждане свише се проведе някаква процедура( където се), сведена от горе, но същата не бе на плоскостта на ЗОП и НВМОП- заради стойностите.
Помислете- АВ какви преводи прави на година, че да е нужно да възлага по реда на тези НА обслужване на сметките си? Това, че по нейна банкова сметка се превеждат пари от други лица, не я задължава с нищо, но самите те, титулярите на банковата сметка, почти не нареждат преводи.
И за мен беше изненада, когато установих, че две от предприятията, които обслужвам, при цялото движение на парични потоци, заплащат не повече от 2000.00лв.( освен към техни доставчици, имат към републиканския бюджет, към данъчните и за соц. осигуряване) на година за трансфери, но това са фактите.
Няма такса под 2 лв.
Това е неверно твърдение- ако имате банкова сметка в сътветната банка, според зависи банката, таксата за превод варира от 0.60. до 1.20лв.
- Гост.
- Старши потребител
- Мнения: 9438
- Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
poli_g написа:Няма такса под 2 лв.
Това е неверно твърдение- ако имате банкова сметка в сътветната банка, според зависи банката, таксата за превод варира от 0.60. до 1.20лв.
Мдаааа...има и доста по-високи такси, но нека не спорим за такива неща.
Тук не говорим за изключенията (около 1% от случаите), а за стандартния случай, когато аз отивам до съотвтената институция на крак и си плащам на място съответната държавна такса, обслужващата банка има и свой клон в тази институция и събира и банковата такса. Например когато ходих да си сменям личната карта, в полицията имаше клон на ДСК и ми взеха 2 лева.
Така само за подмяна на 2 милиона документа за самоличност съответната банка ще събере 4 милиона лева такси.
Банките имат изгода от работата си с институциите не само заради таксите за преводите, а и заради възможността да разполагат със значителни финансови средства, за които разбира се плащат лихви на държавната институция.
Питам се и на какво основание банковите сметки на държавните институции са в търговски банки, а не в БНБ, например, немалко институции поддържат сметки именно там.
Това е просто форум. Приемете горенаписаното като лично мнение, което не обвързва никого.
-
hidden - Активен потребител
- Мнения: 1238
- Регистриран на: 02 Юли 2009, 23:08
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
lubomirgavrilov написа:Мога само да гадая в каква интелектуално среда еволюирате (служител в съдебната система?).
Очевидно в различна от твоята ... среда, която вече е на изчезване /за мое съжаление ... а и не само за мое ... което, пак за съжаление, не се осъзнава .../, подменена от средата на тодоровци, контрол, теб, чалгата, мутрите, милиционерите и други подобни "достижения" на съвременното общество ...
kontrol написа:...
Човеко, ти си бил по-опазен и от тодор бе Той поне не е йезуит /а е само д-е-б-и-л/ ...
По кое право и по коя правна система са тези измишльотини, които си натворил, тези "правила" за действието на нормите, които така старателно си подредил с малки и големи букви? С това, че цитираш номера на текстове и абривиетури на нормативни актове, че се опитваш да използваш латински сентенции, значението на които дори не съзнаваш, можеш да заблуждаваш само такива като тодор - от "интелектиалната среда на lubomirgavrilov" ... Твърдиш, че това е българско право /действащи правни норми и съвременна правна наука/? Кой те е учил теб? Къде си учил, кога, от кого? Изобщо юрист ли си, че и това дори не искаш да кажеш?
todorb2000 написа:Да, виждам накъде отиде "спорът".... Но никой тук не спомена за действащата норма-чл.29, ал.4 от Закона за устройство на дуржавния бюджет. С това по безапелационен начин говорим за "погребението" на Инструкция 6 по Закона за държавните такси.
Абе ти нормален ли си бе? Кой ти каза на теб, че можеш да се упражняваш по право? Кой?
Няма издадена наредба по въпросния текст бе и-д-и-о-т
todorb2000 написа:Проверете в министерство на финансите, поне на мен не ми е известно, че е възстановена.
Нормативните актове се "проверяват" в ДВ бе т-ъ-п-а-н - не в министерства, не по сайтове на министерства ... "Възстановена" е инструкцията по силата на закона, но това могат да го разберат и преценят хора, които разбират от право и закони, а не банда л-у-м-п-е-н-и и самодейци ...
todorb2000 написа:Жалко е за такава правосъдна система и такива магистрати...
... жалкото е, че "лошият материал" у нас става все повече и повече ... ето това е жалкото ... а лошото е, че ще дойде момент, в който няма да има кой да ви предпази от собствената ви м-а-л-о-у-м-н-о-с-т ... но пък ако това е "еволюцията на държавата"...
- inspectora
- Активен потребител
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
hidden написа:Така само за подмяна на 2 милиона документа за самоличност съответната банка ще събере 4 милиона лева такси.
За което ще е свършила съответната услуга по трансфериране и администриране на съответния паричен поток!
hidden написа:Банките имат изгода от работата си с институциите не само заради таксите за преводите, а и заради възможността да разполагат със значителни финансови средства, за които разбира се плащат лихви на държавната институция.
Питам се и на какво основание банковите сметки на държавните институции са в търговски банки, а не в БНБ, например, немалко институции поддържат сметки именно там.
Тук с първото си изречение, си отговорил на въпроса от второто изречение
Въпрос на политика и управление на съответната институция - не на право, закон и т.н. /т.е. доколкото политики се правят чрез закона ... е и право .../
Аз не мога да разбера защо всички толкова скачат срещу банките - че печелят и то много от таксите - факт! Но услугата по превод и администриране на пари, си е услуга и си има цена - тази цена е логично да бъде заплатена от този, който ползва тази услуга - а именно наредителят на парите ...
Що си мислите, че ако сметките са в БНБ, че ако плащате "на каса", или с ДТМ, някой не заплаща за администрирането на парите? Т-ъ-п-п-и ли сте, какви сте не мога да разбера? /hidden това не касае теб специално, нищо че по повод твой пост пиша, за теб знам, че не отговаряш на използваната от мен квалификация ... просто вече започнах да говоря по принцип .../ "Разликата" е, че когато плащаш такса на банката за превод, тогава плащаш ти, който извършваш превода /за съответната услуга/, именно защото искаш да ти се свърши услуга, а ако нещата минават през БНБ, ДТМ, "на каса" всичко това се поема от държавата, която трябва да плати нечия заплата от ОБЩИТЕ данъци - ами аз пък не съм съгласен да плащам за нечии медицински проблеми ... И още нещо в тази връзка /за което не съм сигурен, но подозирам, че е така/ - "общата" сума, която се плаща за преводи към държавата на частните банки, ми се чини, че е по-малка, отколкото ако самата държава трябваше да администрира това и това е така поради простата причина, че търговските банки имат за дейност тази дейност е икономически обосновано да правят по-малко разход и "цената" на услугата е по-ниска, отколкото ако би била извършена от "непрофесионалист" /държавата/ ... Т.е. като цяло е много "по-евтино" да се плащат банкови комисионни за превод, отколкото да се плаща с ДТМ или "на каса" в съответната институция ... /пак повтарям, че за последното не претендирам да съм прав, тъй като не съм запознат с цифри, а и не съм специалист в областта, но дори и да не съм прав, достатъчно основание в полза "за" плащане чрез банки, е това, че никой не е длъжен да заплаща за нечии приумици, или за обективни нужди дори .../
... но просто на бедния човечец /що е беден е друга тема ... но с една дума - щото го мързи да гледа/ му е много криво да гледа как гадни монополисти-капиталисти печелят "на гърба му" ... ами печелят - "измислили" са системата, наложили са я и печелят от услугата, от която той иска доброволно да се възползва /плащаш-получаваш - капитализъм ... у комунизъмъ получаваш без да плащаш ... като плащат други , докато той си е чоплил семки пред ТВ, гледайки "господари на ефира" или Мартин Карбовски, възмущавайки се на "беззаконието" - как така няма да го убием тоя мръсен педофил, който си мисли, че ще му е хубаво да прави секс с 30 годишната журналистка ...
Последна промяна inspectora на 13 Фев 2011, 17:12, променена общо 2 пъти
- inspectora
- Активен потребител
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
Инспекторе, принципно споделям правните ти тези, но смятам, че днес ( света неделя е!)и в бъдеще следва да подхождаш към тази тема по-лежерно.
Тук сме за забавление, а ти откровено се "товариш" ( не че нямаш основание, но приеми дискусията като правен спор- изложени са твърдения, но не тук и сега ще се реши спора), което смятам за ненужно.
п.п. За да се спре с манипулиране доводът " БНБ"- последната има ли клонове във всички населени места?
Отговорът е отрицателен, ерго- липсва държавна воля да се намеси и регулира този пазар. А, че повечето банки са използвали тази пазарна ниша, вината не е тяхна, нали.
Тук сме за забавление, а ти откровено се "товариш" ( не че нямаш основание, но приеми дискусията като правен спор- изложени са твърдения, но не тук и сега ще се реши спора), което смятам за ненужно.
п.п. За да се спре с манипулиране доводът " БНБ"- последната има ли клонове във всички населени места?
Отговорът е отрицателен, ерго- липсва държавна воля да се намеси и регулира този пазар. А, че повечето банки са използвали тази пазарна ниша, вината не е тяхна, нали.
- Гост.
- Старши потребител
- Мнения: 9438
- Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
poli_g написа:п.п. За да се спре с манипулиране доводът " БНБ"- последната има ли клонове във всички населени места?
Отговорът е отрицателен, ерго- липсва държавна воля да се намеси и регулира този пазар. А, че повечето банки са използвали тази пазарна ниша, вината не е тяхна, нали.
Аз друго предлагам - дай да направим само в БНБ да се плаща да видим тогава какво ще измислят л-у-м-п-е-н-и-т-е ... тогава пак ще им е виновна държавата, че БНБ няма клон в село долно-нанагорнище, щото тогава тодорчо пак няма да може да упражнява правата си на избор - тоя път да плаща от което населено място си иска ... да ви тъъъът майката проста мързелива селска ...
poli_g написа:Инспекторе, принципно споделям правните ти тези, но смятам, че днес ( света неделя е!)и в бъдеще следва да подхождаш към тази тема по-лежерно.
Тук сме за забавление, а ти откровено се "товариш" ( не че нямаш основание, но приеми дискусията като правен спор- изложени са твърдения, но не тук и сега ще се реши спора), което смятам за ненужно.
Поли, това че си псувам по адрес на "правните гении тука" е умишлено /хич и не се товаря, та заради това да реагирам така/ - щото ми беше "намекнато", че си снимат, правят си скрийншотове, абе събират матриал от темата с мои обидни, клеветящи и т.н. престъпни постове ... та да имат повече материал /не знам за какво ще го ползват и ми е много любопитно .... макар, че се досещам какво са "наумили" и в тая връзка искам да ползват "материала" "по предназначение" да се видят какви са "големи юристи" накрая корумпираната държава като им се изсмее отново на "правата" ... Между другото, в тая връзка един вече ще го освидетелстват - държавните органи са се самосезирали, щото човекът не преставал да ги "тормози" с глупостите си, та хората решили, че явно не е нормален, че пуска абсурдни жалби и искания до всевъзможни институции, естествено "некомпетентни" да му свършат работата - има такъв "прецедент /
А правен спор по темата няма и не може да има - единственият такъв, който се заформи /с революшън по една от линиите тука/, май го приключихме вече и той се съгласи с нас ...
Спорът за право между юристи и "неюристи" не може да е "правен спор" ... все едно да е медицински спорът между лекар и знахар ...
Последна промяна inspectora на 13 Фев 2011, 17:38, променена общо 1 път
- inspectora
- Активен потребител
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
Специално за милиционерите във форума - "Като се сетя за култура и се хващам за кобура!".
Тази словестна вакханалия на явните милиционери във форума взе да додява, не се включвах в тази непродуктивна дискусия, но след тези откровени обиди се питам какво се случва с разследваните, когато ги разпитват милиционерите, наречени поновому "инспектори".
А по темата - съществено е да се внесе държавна такса на съответната институция, а как ще се извършва тази операция, трябва да е по избор на дължащия я, т. е. необходимо е да има алтернативи.
А дали има картелно споразумение между банките в България, вече ВАС трябва да се произнесе - до колкото зная обжалва се пред ВАС решение на КЗК, в което се приема, че не е имало, няма и не ще има картелно споразумение между банките - мисля, че заседанието е насрочено на 16.04.2011 г.
И още една насока да дам на разследващите милиционери - когато една институция, която единствена издава определен документ, е определила само една банка да обслужва тази институция и именно само тази банка има офис в помещенията на тази институция, в никакъв случай не може да се говори за нелоялна търговска практика, дори и тази банка да определи 100 лв. за извършване на въпросната услуга. Аз съм сигурен, че именно такава банка ще обоснове и тази "цена" на услугата.
Лек и спокоен ден на всички. Дано с моето включване се поуспокоят страстите. Или поне не се отправят откровени обиди.
Тази словестна вакханалия на явните милиционери във форума взе да додява, не се включвах в тази непродуктивна дискусия, но след тези откровени обиди се питам какво се случва с разследваните, когато ги разпитват милиционерите, наречени поновому "инспектори".
А по темата - съществено е да се внесе държавна такса на съответната институция, а как ще се извършва тази операция, трябва да е по избор на дължащия я, т. е. необходимо е да има алтернативи.
А дали има картелно споразумение между банките в България, вече ВАС трябва да се произнесе - до колкото зная обжалва се пред ВАС решение на КЗК, в което се приема, че не е имало, няма и не ще има картелно споразумение между банките - мисля, че заседанието е насрочено на 16.04.2011 г.
И още една насока да дам на разследващите милиционери - когато една институция, която единствена издава определен документ, е определила само една банка да обслужва тази институция и именно само тази банка има офис в помещенията на тази институция, в никакъв случай не може да се говори за нелоялна търговска практика, дори и тази банка да определи 100 лв. за извършване на въпросната услуга. Аз съм сигурен, че именно такава банка ще обоснове и тази "цена" на услугата.
Лек и спокоен ден на всички. Дано с моето включване се поуспокоят страстите. Или поне не се отправят откровени обиди.
- Pink_Floyd
- Потребител
- Мнения: 238
- Регистриран на: 09 Яну 2008, 09:58
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
Без да се спирам на това какъв съм и що съм, какво ми е, ми е било и надявам се ще бъде, професионалното и социалното положение ... щото ми писна да се обявявам /четете бе хора/ ...
Дали е необходимо? Кой казва? Аз мисля, че пазарът-ти? А кой трябва да ги създаде? Държавата ли? Стига стая държава - майка и баща ... Не е вече държавата майка и баща бе ... тежко е за некадърниците - знам, но трябва да се научат, че "който не работи ... глад"
Да, и 1000 лева ако иска да си направи таксата - като не ти харесва ще си размърдаш малко затлъстелия задник и ще идеш до съседната сграда, където другата банка предлага същата услуга за 50 ст - ама нали сме свикнали да ни мързи ... а защо да плащаме за удобствата, за които цял живот "държавата" е плащала вместо нас /т.е. с едни пари откраднати от хора, които десетки години с поколения са трупали ... които като свършиха и държавата фалира и системата се смени .../....
Не е приятно - и на мен не би ми било, но за всичко се плаща толкова, за колкото се договорят продавач и купувач, а не колкото решат 1000 селянина, които ги мързи да гледат ... щото им било скъпо разбираш ли, с което им били нарушавали правата /ай стига бе/
Тъй че "насоките за размисъл" дето ми ги дваш си ги наври на едно тъмно и влажно място ... ако можеш да го вдигнеш от стола без особени усилия ...
Pink_Floyd написа:А по темата - съществено е да се внесе държавна такса на съответната институция, а как ще се извършва тази операция, трябва да е по избор на дължащия я, т. е. необходимо е да има алтернативи.
Дали е необходимо? Кой казва? Аз мисля, че пазарът-ти? А кой трябва да ги създаде? Държавата ли? Стига стая държава - майка и баща ... Не е вече държавата майка и баща бе ... тежко е за некадърниците - знам, но трябва да се научат, че "който не работи ... глад"
Pink_Floyd написа:И още една насока да дам на разследващите милиционери - когато една институция, която единствена издава определен документ, е определила само една банка да обслужва тази институция и именно само тази банка има офис в помещенията на тази институция, в никакъв случай не може да се говори за нелоялна търговска практика, дори и тази банка да определи 100 лв. за извършване на въпросната услуга.
Да, и 1000 лева ако иска да си направи таксата - като не ти харесва ще си размърдаш малко затлъстелия задник и ще идеш до съседната сграда, където другата банка предлага същата услуга за 50 ст - ама нали сме свикнали да ни мързи ... а защо да плащаме за удобствата, за които цял живот "държавата" е плащала вместо нас /т.е. с едни пари откраднати от хора, които десетки години с поколения са трупали ... които като свършиха и държавата фалира и системата се смени .../....
Не е приятно - и на мен не би ми било, но за всичко се плаща толкова, за колкото се договорят продавач и купувач, а не колкото решат 1000 селянина, които ги мързи да гледат ... щото им било скъпо разбираш ли, с което им били нарушавали правата /ай стига бе/
Тъй че "насоките за размисъл" дето ми ги дваш си ги наври на едно тъмно и влажно място ... ако можеш да го вдигнеш от стола без особени усилия ...
Последна промяна inspectora на 13 Фев 2011, 17:57, променена общо 1 път
- inspectora
- Активен потребител
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
Доколкото знам inspectora не е полицай, но в тази тема, според мен, прекали. Ще вземе някое инсултче да си докара
Χαῖρε, Ανδρέςκω, ὁ Κύριος μετὰ σοῦ !
http://www.youtube.com/watch?v=hJMUewVpB5Y
http://www.youtube.com/watch?v=hJMUewVpB5Y
-
gudio - Активен потребител
- Мнения: 3128
- Регистриран на: 01 Мар 2006, 19:39
Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност
Господине, освен Симеоново има и други образователни институти. Или по-инак казано - след срещата с фелдфебела в казармата ("университета на живота"), от когото могат да се чуят подобни "попръжни" като Вашите, интелигентният човек попада в истински Университети, където разбира, че силата на словото не е в силата на децибелите, с които се изговаря, нито в използването на ругатня, а в толерантното, спокойно, но настойчиво убеждаване. Щом сте избрали начин на общуване чрез форум, моля, спазвайте поне едничко основно правило - не се нахвърляте срещу чуждото мнение, а се опитвайте да убеждавате. Ако не го постигнете, не "бийте през пръстите", просто не влизайте в този форум. Така, както мнозина го направиха. По тази тема няма почти нищо "правно", а е въпрос на възгледи, дори ако щете го наречете - философия, друг зрителен ъгъл. Не съм противник на Вашата теза, но никак не ми допада Вашият подход да я отстоявате.
И за да се върнем към началото - голяма част от нас са били в казармата, но малцина са завършили Университет. Това е обяснението защо не отговарям на отправените ругатни.
С една дума - ако не приемате чуждата теза, поне не ругайте. Така никого няма да убедите.
И за да се върнем към началото - голяма част от нас са били в казармата, но малцина са завършили Университет. Това е обяснението защо не отговарям на отправените ругатни.
С една дума - ако не приемате чуждата теза, поне не ругайте. Така никого няма да убедите.
- Pink_Floyd
- Потребител
- Мнения: 238
- Регистриран на: 09 Яну 2008, 09:58
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта