Дело за клевета
Публикувано на: 11 Мар 2012, 22:26
Здравейте,
Преди няколко месеца имах интересна случка. При настаняването ни в хотел се оказа, че липсва част от оборудването в стаята, за което се бяхме разбрали по телефона. Говорихме с управителя и след като се опита да ни изнуди да плащаме някаква такса на ден се стигна до разговор на висок тон и накрая все пак ни осигури това, за което настоявахме. При прибирането ни се оплаках на фирмата от управителя на хотела през една интернет форма за обратна връзка. Съвсем културно в 5-6 изречения съм описал какво се е случило, като точно в частта за изнудването съм използвал думата „предполагам“ и не съм използвал "изнудва".
В последствие се оказва, че управителят е глобен, което лично за мен е едно голямо морално удовлетворение.
Историята обаче не свършва дотук. Тези дни разбрах, че управителят е завел дело за клевета срещу мен: чл. 148, ал. 2 вр. Ал. 1 т.2 пр. 1 вр. С чл. 147 ал. 1 пр. 2 от НК (цитирам абсолютно дословно, вкл. малки и големи букви, запетайки и т.н.). Най-общо набляга на това, че аз съм бил груб, а той спокойно ми обяснил и ми съдействал. Изопачава основни моменти от разговора ни в неговата стая, като твърди, че има и свидетели, които ще призове. В интерес на истината по едно време там имаше един служител на хотела, който всъщност зае моята страна и потвърди, че не дължа никакви суми, но в обвинението са му приписани други думи. Предполагам ще бъде привлечен за свидетел. Аз изобщо не го помня кой е, но със сигурност са близки с ищеца.
Конкретно обвинението е за наклеветяване, набеждаване и публично опетняване на името с цел да се промени мнението на обществото и колегите му. Има иск за имуществени и неимуществени вреди (стрес, злепоставяне, уронване на престижа…).
Въпросите са ми следните:
- Има ли изобщо основание за дело? Аз съм си дал мнението за неговата работа на неговия работодател. Не мога да нося отговорност за глобите, които му налага работодателят?
- Ако се стигне до конкретната фактология относно спора ни, аз съм сам срещу него и неговия свидетел (или даже свидетели). Мога ли да избегна тази ситуация?
- Как мога да въвлека неговия работодател в спора? Той все пак го е глобил, така че може би е направил вътрешно разследване или е имало и други подобни случаи със същия управител, или пък по същия проблем.
- Изобщо какво ли означава за тази фирма, че техен служител съди техен постоянен клиент? Предполагам ако им кажа ще го уволнят веднага. Какъв е най-правилния начин да им го съобщя – предполагам не отново през интернет формата?
- В ролята си на потребител, който просто си е казал мнението за услугата, мога ли да разчитам на Агенцията за защита на потребителите?
- Мога ли да блогна за случката в интернет като публикувам и обвинението, или това ще усложни нещата?
Благодаря ви предварително за съдействието!
За първи път съм в такава ситуация и чувствата се менят постоянно – от насмешка, през яд до амбицията максимално да се подготвя за делото и лошият да си получи заслуженото. Колкото повече чета по темата обаче, все по-заплетено ми се струва.
Поздрави.
Преди няколко месеца имах интересна случка. При настаняването ни в хотел се оказа, че липсва част от оборудването в стаята, за което се бяхме разбрали по телефона. Говорихме с управителя и след като се опита да ни изнуди да плащаме някаква такса на ден се стигна до разговор на висок тон и накрая все пак ни осигури това, за което настоявахме. При прибирането ни се оплаках на фирмата от управителя на хотела през една интернет форма за обратна връзка. Съвсем културно в 5-6 изречения съм описал какво се е случило, като точно в частта за изнудването съм използвал думата „предполагам“ и не съм използвал "изнудва".
В последствие се оказва, че управителят е глобен, което лично за мен е едно голямо морално удовлетворение.
Историята обаче не свършва дотук. Тези дни разбрах, че управителят е завел дело за клевета срещу мен: чл. 148, ал. 2 вр. Ал. 1 т.2 пр. 1 вр. С чл. 147 ал. 1 пр. 2 от НК (цитирам абсолютно дословно, вкл. малки и големи букви, запетайки и т.н.). Най-общо набляга на това, че аз съм бил груб, а той спокойно ми обяснил и ми съдействал. Изопачава основни моменти от разговора ни в неговата стая, като твърди, че има и свидетели, които ще призове. В интерес на истината по едно време там имаше един служител на хотела, който всъщност зае моята страна и потвърди, че не дължа никакви суми, но в обвинението са му приписани други думи. Предполагам ще бъде привлечен за свидетел. Аз изобщо не го помня кой е, но със сигурност са близки с ищеца.
Конкретно обвинението е за наклеветяване, набеждаване и публично опетняване на името с цел да се промени мнението на обществото и колегите му. Има иск за имуществени и неимуществени вреди (стрес, злепоставяне, уронване на престижа…).
Въпросите са ми следните:
- Има ли изобщо основание за дело? Аз съм си дал мнението за неговата работа на неговия работодател. Не мога да нося отговорност за глобите, които му налага работодателят?
- Ако се стигне до конкретната фактология относно спора ни, аз съм сам срещу него и неговия свидетел (или даже свидетели). Мога ли да избегна тази ситуация?
- Как мога да въвлека неговия работодател в спора? Той все пак го е глобил, така че може би е направил вътрешно разследване или е имало и други подобни случаи със същия управител, или пък по същия проблем.
- Изобщо какво ли означава за тази фирма, че техен служител съди техен постоянен клиент? Предполагам ако им кажа ще го уволнят веднага. Какъв е най-правилния начин да им го съобщя – предполагам не отново през интернет формата?
- В ролята си на потребител, който просто си е казал мнението за услугата, мога ли да разчитам на Агенцията за защита на потребителите?
- Мога ли да блогна за случката в интернет като публикувам и обвинението, или това ще усложни нещата?
Благодаря ви предварително за съдействието!
За първи път съм в такава ситуация и чувствата се менят постоянно – от насмешка, през яд до амбицията максимално да се подготвя за делото и лошият да си получи заслуженото. Колкото повече чета по темата обаче, все по-заплетено ми се струва.
Поздрави.