- Дата и час: 30 Ное 2024, 19:22 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Наказателно постановление за превишена скорост
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
67 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Чудила ли сте се защо няма респект към закона? Защото го защитават такива като вас.
Едит: за поста отдолу -
Ходя редовно на село...с колата.
Понякога помагам на дядо ми за овците, че вече е стар. После хапвам прясно месце, защото съдържа едни вещества, дето помагат на мозъка да мисли.
Едит: за поста отдолу -
Ходя редовно на село...с колата.
Понякога помагам на дядо ми за овците, че вече е стар. После хапвам прясно месце, защото съдържа едни вещества, дето помагат на мозъка да мисли.
Последна промяна Trapped на 04 Окт 2007, 10:14, променена общо 2 пъти
-
Trapped - Потребител
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29 Окт 2006, 18:31
Не съм съвсем наясно, ама тука бан няма ли? Ако няма, къде е админа да изшути тва недоносче Trapped. Пита, отговаря ме му, а на всичкото отгоре и ни ругае. На такъв с кеф да му шибнеш максимума.
- bay4o
- Потребител
- Мнения: 240
- Регистриран на: 05 Окт 2006, 12:12
Trapped
Законът се спазва такъв какъвто е.
В закона глобата е фиксирана, с което не се дава възможност на наказващия орган (и съдът) да я намалява каквато практика би изобилствала (на всеки е ясно как би станало). Ако, както казваш в закона е "до 100 лв.", то нищо няма да пречи на този орган да наложи 5 лв. защо не и 0.01 лв.
Така че тези "законодраскачи" както ги наричаш са се сетили за друго, наречено корупционна практика.
Целта на електронните средства за засичане на нарушенията и фиксираните глоби е да се елеминира напълно субективната преценка на контролния (наказващия) орган. Така е в цивилизования свят, такива случаи като твоя там въобще не се коментират. Там обаче впечатляваща е бързината с която се реализира наказанието - например ако днес нарушиш в тридневен срок следва да си платиш санкцията, ако не я платиш моментално получаваш призовка за съд.
А там производството е бързо и плащаш още доста отгоре.
Така че там никой не си позволява да не плати в срока.
Да не ти казвам, че в някои държави за неплатена глоба те осъждат и на затвор, докато изработиш там парите.
Радвай се че си нарушил в България и си плати 100_те лева.
Та глобите при нас са най ниските в целия ЕС, очевидно се имат предвид, доходите и реалните възможности да се плащат глобите. Това от своя страна дава възможност на разни "ефета" с мазни коли да не ги е еня за глоба от 100 лв. и да нарушават масово. Резултата е такъв като на Ставински например.
Например законодателя би могъл да помисли за корекционен коефициент на тази глоба в зависимост от застрахователната стойност на автомобила.
Ако всичко това не искаш да го асимилираш си остава твой проблем.
Очевидно търсиш някой да ти съчуства тук, но такъв явно не се намери. А тази тема е актуална защото става въпрос за един все още необуздан геноцид по пътищата, и то предимно на невинни жертви.
Порови се малко във физиката (Според втория закон на Нютон силата е равна на масата по ускорението) за да разбереш какъв е спирачния път на един автомобил с тегло 1,5 тона и тази скорост за която претендираш. За да разбереш, че ако например едно дете пресече в населеното място пред теб дори на 15 м. ще го убиеш. А тук има и други забавящи фактори - време за реакция да се натисне педала на спирачките, време за сгъстяване на спирачната течност и задействане на накладките, състояние на спирачната система, влажност или опесъчена пътна настилка и пр.
Дано не ти се случва.
Повечето от нас се стремим да ти обясним факти и последици, ти злобееш срещу всички и всичко.
Просто не си прав, това е.
Законът се спазва такъв какъвто е.
В закона глобата е фиксирана, с което не се дава възможност на наказващия орган (и съдът) да я намалява каквато практика би изобилствала (на всеки е ясно как би станало). Ако, както казваш в закона е "до 100 лв.", то нищо няма да пречи на този орган да наложи 5 лв. защо не и 0.01 лв.
Така че тези "законодраскачи" както ги наричаш са се сетили за друго, наречено корупционна практика.
Целта на електронните средства за засичане на нарушенията и фиксираните глоби е да се елеминира напълно субективната преценка на контролния (наказващия) орган. Така е в цивилизования свят, такива случаи като твоя там въобще не се коментират. Там обаче впечатляваща е бързината с която се реализира наказанието - например ако днес нарушиш в тридневен срок следва да си платиш санкцията, ако не я платиш моментално получаваш призовка за съд.
А там производството е бързо и плащаш още доста отгоре.
Така че там никой не си позволява да не плати в срока.
Да не ти казвам, че в някои държави за неплатена глоба те осъждат и на затвор, докато изработиш там парите.
Радвай се че си нарушил в България и си плати 100_те лева.
Та глобите при нас са най ниските в целия ЕС, очевидно се имат предвид, доходите и реалните възможности да се плащат глобите. Това от своя страна дава възможност на разни "ефета" с мазни коли да не ги е еня за глоба от 100 лв. и да нарушават масово. Резултата е такъв като на Ставински например.
Например законодателя би могъл да помисли за корекционен коефициент на тази глоба в зависимост от застрахователната стойност на автомобила.
Ако всичко това не искаш да го асимилираш си остава твой проблем.
Очевидно търсиш някой да ти съчуства тук, но такъв явно не се намери. А тази тема е актуална защото става въпрос за един все още необуздан геноцид по пътищата, и то предимно на невинни жертви.
Порови се малко във физиката (Според втория закон на Нютон силата е равна на масата по ускорението) за да разбереш какъв е спирачния път на един автомобил с тегло 1,5 тона и тази скорост за която претендираш. За да разбереш, че ако например едно дете пресече в населеното място пред теб дори на 15 м. ще го убиеш. А тук има и други забавящи фактори - време за реакция да се натисне педала на спирачките, време за сгъстяване на спирачната течност и задействане на накладките, състояние на спирачната система, влажност или опесъчена пътна настилка и пр.
Дано не ти се случва.
Повечето от нас се стремим да ти обясним факти и последици, ти злобееш срещу всички и всичко.
Просто не си прав, това е.
Последна промяна tankovbg на 04 Окт 2007, 10:23, променена общо 1 път
- tankovbg
- Потребител
- Мнения: 209
- Регистриран на: 16 Мар 2006, 20:40
ха ха ха
"Хората не загиват заради "превишена скорост", въпреки, че тъпанарите в медиите само това знаят. "
Е това вече наистина ми идва в повече Чудесно е човек да има собствено виждане за това как се случват нещата, но е желателно то да почива на поне малко логика, а в този случай не виждам и грам такава.
http://www.vbox7.com/play:851e85da
отговорете си сам на въпроса защо водача на колата е ИЗЛЕТЯЛ в насрещната лента....
Е това вече наистина ми идва в повече Чудесно е човек да има собствено виждане за това как се случват нещата, но е желателно то да почива на поне малко логика, а в този случай не виждам и грам такава.
http://www.vbox7.com/play:851e85da
отговорете си сам на въпроса защо водача на колата е ИЗЛЕТЯЛ в насрещната лента....
- d_d2k
- Младши потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 15 Яну 2007, 17:25
tankovbg написа:Trapped
Законът се спазва такъв какъвто е.
В закона глобата е фиксирана, с което не се дава възможност на наказващия орган (и съдът) да я намалява каквато практика би изобилствала (на всеки е ясно как би станало). Ако, както казваш в закона е "до 100 лв.", то нищо няма да пречи на този орган да наложи 5 лв. защо не и 0.01 лв.
Така че тези "законодраскачи" както ги наричаш са се сетили за друго, наречено корупционна практика.
Целта на електронните средства за засичане на нарушенията и фиксираните глоби е да се елеминира напълно субективната преценка на контролния (наказващия) орган. Така е в цивилизования свят, такива случаи като твоя там въобще не се коментират. Там обаче впечатляваща е бързината с която се реализира наказанието - например ако днес нарушиш в тридневен срок следва да си платиш санкцията, ако не я платиш моментално получаваш призовка за съд.
А там производството е бързо и плащаш още доста отгоре.
Така че там никой не си позволява да не плати в срока.
Да не ти казвам, че в някои държави за неплатена глоба те осъждат и на затвор, докато изработиш там парите.
Радвай се че си нарушил в България и си плати 100_те лева.
Та глобите при нас са най ниските в целия ЕС, очевидно се имат предвид, доходите и реалните възможности да се плащат глобите. Това от своя страна дава възможност на разни "ефета" с мазни коли да не ги е еня за глоба от 100 лв. и да нарушават масово. Резултата е такъв като на Ставински например.
Например законодателя би могъл да помисли за корекционен коефициент на тази глоба в зависимост от застрахователната стойност на автомобила.
Ако всичко това не искаш да го асимилираш си остава твой проблем.
Очевидно търсиш някой да ти съчуства тук, но такъв явно не се намери. А тази тема е актуална защото става въпрос за един все още необуздан геноцид по пътищата, и то предимно на невинни жертви.
Порови се малко във физиката (Според втория закон на Нютон силата е равна на масата по ускорението) за да разбереш какъв е спирачния път на един автомобил с тегло 1,5 тона и тази скорост за която претендираш. За да разбереш, че ако например едно дете пресече в населеното място пред теб дори на 15 м. ще го убиеш. А тук има и други забавящи фактори - време за реакция да се натисне педала на спирачките, време за сгъстяване на спирачната течност и задействане на накладките, състояние на спирачната система, влажност или опесъчена пътна настилка и пр.
Дано не ти се случва.
Благодаря за хубавия пост. Най-сетне някой да каже нещо различно от "ти си отворко, я го баннете, нарушител, типичен българин, потенциален убиец" и пр. продукти на емоциите.
Първият проблем си има решение и съм сигурен, че сте се сетил за него - "от 10 - до 30 лв." съответно "от 30 до 100 лв". Така няма как да се заобиколи глобата. За всеки е ясно, че това е нормалното и най-удачното решение, защото от 69 до 71 са две единици, а между 30 и 100 - цели 70. Просто е трябвало малко повече как беше..."оперативна самостоятелност", вместо "обвързана компетентност".
Относно това къде как е - мерси за информацията. Живял съм и съм работил в три държави на два континента и имам някаква представа. На места гледат застрахователната стойност, на други се допитват до данъчните за дохода. Хубава е тази практика, но за жалост няма как да бъде въведена тук, защото е необходима бърза, ефективна и качествена координация между различни ведомства. В България някои неща все още се пишат в големи тетрадки, разграфени с полета.
Затова и тук някой, за когото 100 лв. не са нищо ще си нарушава закона, особено когато липсва респект.
Аз не търся съчувствие, нито запитването ми е насочено към тези, които ми отговарят, а именно - спазващите закона. Информацията, която търся може да ми я даде само някой нарушител, но както се вижда тук няма много такива.
Може би ще попитам във форума на БМВ, там би трябвало да имат доста актове.
Примерът със Стависки не ми харесва. Може да ти се струва странно, но аз в нарушенията си съм умерен. Не бих карал след употреба на алкохол. Не бих карал със 150, камо ли нощем. Превишавам скоростта и нарушавам някои правила, но не бих рискувал нечие здраве. Смятам, че преценката ми е точна и мога да предвидя откъде може да изскочи дете и къде няма никакви хора.
Относно спирачния път - виждам, че знаете и държите да ми кажете.
Ок. Какъв е той при 55 км.ч. и какъв е при 55 км. ч.? И принципно за видимостта? Аз ако виждам добре и всичко на 300 м. пред мен, а ограничението ми е 80 км.ч. - защо трябва да го спазвам и каква е ролята на спирачня път в случая? Ако ми дадеш разумна хипотеза, ще се съглася с теб. Моята практика на пътя още не е създала такава хипотеза в главата ми, но може би наистина съм тъп.
Споменах за пистата на "Тракия", където ограничението е 80, а на пътя може да кацне самолет. След като така сляпо защитавате малоумния закон - дайте ми разумно обяснение на това конкретно ограничение и веднага се отказвам от тезата си.
Дотогава важи това, което сега за мен е правило: някои оганичения а глупави и не виждам смисъл да ги спазвам.
-
Trapped - Потребител
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29 Окт 2006, 18:31
do trapped - ЗАКОНИТЕ за създадени да се спазват и това трябва да го знаеш, още повече щом си пребивавал в чужбина. мисля, че тази тема се запази повече от необходимото, тъй като всеки участник, по свой начин, се опитва да ти каже, че твоята самонадеяност ще ти изиграе лоша шега. жалкото е, че тогава ще пострада и друго лице. междувпрочем хипотезите при които възниква ПТП са най- разнообразни и съм сигурна, че всеки един от колегите е в състояние да ти посочи примери в тази насока. но защо да го правят , щом като мислиш, че може съзнателно да нарушаваш правилата за движение по пътищата и че нищо няма да се случи.
- zornunddorn
- Потребител
- Мнения: 108
- Регистриран на: 23 Дек 2006, 23:00
Trapped написа: Споменах за пистата на "Тракия", където ограничението е 80, а на пътя може да кацне самолет. След като така сляпо защитавате малоумния закон - дайте ми разумно обяснение на това конкретно ограничение и веднага се отказвам от тезата си.
Досега се въздържах от коментар, принципно съм съгласен с някой твои твърдения, не със всички обаче. Специално за 2-те писти на Тракия, на мен ми се е случвало да спукам предна лява гума точно на средата на едната. Като казвам спъкам, да се разбира разпоря от някаква ламарина на пътя, останала от нейзвестен камион или кола преди мен. При скорост от около 100 км/ч със сравнително добро ауди, колата буквално отлетя в насрещното платно, където се движеха други коли - не забравяй, там няма мантинела да те спре.
Случвало ми се е, също така, на "магистралата" след Благоевград пред ноща да ми изкочи каракачанка, тежаща поне 50 кг на 2 метра от колата, беше се скрила под мантинелата. Какво, като виждаш 300 метра напред, но не и 5 метра встрани? Признавам си, че карах бързо, беше над 120, но и с 80 да карах колко е времето за реакция при тази ситуация? На 2 метра пред теб? 50 килограмово куче излетя като футболна топка на 10-на метра напред, от предницата ми нищо не беше останало. А ако някой пиян ром реши, че точно това е момента да пресече пътя? Карал ли си се скоро по пътя покрай летището, дето минава през циганската махала в 10 вечерта, да видиш що чудо е пиян циганин? Никаква връзка с главния мозък, тръгва си нашия едва държеики някаква линия пред колите, за да отиде в диаметралната кръчма. Пък не дай боже да го блъснеш, като за човек ще те съдят!!!!
Казах всичкото без злоба или заяждане или някакво лично отношение, просто помистли!!!
-
hasplu - Потребител
- Мнения: 487
- Регистриран на: 06 Фев 2002, 12:42
Trapped,
1. Примерът със Ставински не го дадох, че ти караш с такава скорост, а като пример за самонадеяност на човек янал по-по-най мощна кола, която самонадеяност на пътя аз наричам ефелък и едновременно намалява рефлексите. Абстрахирам се от алкохола който допълнително помпа този ефелък. В пресата изнесоха факти, че преди катастрофата е спрян и "предупреден" от КАТ за превишена скорост (за разлика от теб не е санкциониран, защото ако беше, може би нямаше да се стигне до тази трагедия с отнемане на невинен човешки живот).
2. На това "... Какъв е той при 55 км.ч. и какъв е при 55 км. ч.? И принципно за видимостта? Аз ако виждам добре и всичко на 300 м. пред мен, а ограничението ми е 80 км.ч. - защо трябва да го спазвам и каква е ролята на спирачня път в случая? Ако ми дадеш разумна хипотеза, ще се съглася с теб. Моята практика на пътя още не е създала такава хипотеза в главата ми, но може би наистина съм тъп. ...."
- ДОСТА трябва да пиша за да ти приведа всички аргументи, а не знам нито марката ти на колата, нито тежеста и, нито състоянието на спирачната ти система, нито имаш ли ABS, какви са ти гумите и т.н.
Напиши "спирачен път" в Гугъла и ще прочетеш доста
Само един пример
При 100 км/h едно BMW 530i (ама нова) има спирачен път 38,9 метра
Ето още, достатъчно красноречиво за да те убеди
Време за реакция
Водачът зад волана реагира със закъснение на възникващите опасности:
когато ги очаква - за 0,4 сек.
когато не ги очаква - за над 1 сек.
когато е ядосан, разсеян,
уморен и др. - за над 2 сек.
При време за реакция 1 сек., още преди да започне спирането, автомобилът е изминал:
14 м. при скорост от 50 км/ч
25 м. при скорост от 90 км/ч
36 м. при скорост от 130 км/ч
Спирачен път
Към изминатото разстояние за времето на реакция, като прибавим и спирачния път, се получава общото разстояние, което автомобилът изминава от момента на възприемане на опасността от страна на водача. Когато настилката е мокра, кална, заснежена или заледена, дължината на спирачния път нараства няколко пъти.
Скоростта
Скоростта следва да се избира в съответствие със състоянието на водача, видимостта, конкретните пътни условия, разположението на останалите участници в движението.
Над 50% от тежките катастрофи са вследствие на несъобразената и превишена скорост.
Скоростта се намесва два пъти в катастрофата - веднъж като причина за катастрофата, когато водачът не може да спре своевременно или загубва управлението на автомобила, и втори път - при тежестта на последиците и травмите на пострадалите хора.
Високата скорост при завоите увеличава риска от навлизане в лентата за насрещно движение под въздействието на центробежните сили, при което настъпва удар в друго МПС или напускане на платното за движение
Последствия
Силата на удара в неподвижно препятствие е равнозначна на удар в земята при свободно падане от височина:
10 метра - при скорост от 50 км/ч
22 метра - при скорост от 75 км/ч
40 метра - при скорост от 100 км/ч
Когато автомобил удари пешеходец, вероятността от смъртоносен изход, в зависимост от скоростта, е:
при 30 км/ч - опасността от смъртоносно нараняване е нищожна
при 50 км/ч - загиват 50% от блъснатите пешеходци
при 70 км/ч - загиват 100% от блъснатите пешеходци
Ти си карал с 74 км хайде да е 70 - с грешката на радара
За това казах че като погледнеш спирачния си път ще убиеш не само дете.
Ако и всичко това не те убеждава дерзай със здраве, дано имаш късмет с тази упоритост.
Аз съм дотук, смятам за излишно да споря за доказани неща.
1. Примерът със Ставински не го дадох, че ти караш с такава скорост, а като пример за самонадеяност на човек янал по-по-най мощна кола, която самонадеяност на пътя аз наричам ефелък и едновременно намалява рефлексите. Абстрахирам се от алкохола който допълнително помпа този ефелък. В пресата изнесоха факти, че преди катастрофата е спрян и "предупреден" от КАТ за превишена скорост (за разлика от теб не е санкциониран, защото ако беше, може би нямаше да се стигне до тази трагедия с отнемане на невинен човешки живот).
2. На това "... Какъв е той при 55 км.ч. и какъв е при 55 км. ч.? И принципно за видимостта? Аз ако виждам добре и всичко на 300 м. пред мен, а ограничението ми е 80 км.ч. - защо трябва да го спазвам и каква е ролята на спирачня път в случая? Ако ми дадеш разумна хипотеза, ще се съглася с теб. Моята практика на пътя още не е създала такава хипотеза в главата ми, но може би наистина съм тъп. ...."
- ДОСТА трябва да пиша за да ти приведа всички аргументи, а не знам нито марката ти на колата, нито тежеста и, нито състоянието на спирачната ти система, нито имаш ли ABS, какви са ти гумите и т.н.
Напиши "спирачен път" в Гугъла и ще прочетеш доста
Само един пример
При 100 км/h едно BMW 530i (ама нова) има спирачен път 38,9 метра
Ето още, достатъчно красноречиво за да те убеди
Време за реакция
Водачът зад волана реагира със закъснение на възникващите опасности:
когато ги очаква - за 0,4 сек.
когато не ги очаква - за над 1 сек.
когато е ядосан, разсеян,
уморен и др. - за над 2 сек.
При време за реакция 1 сек., още преди да започне спирането, автомобилът е изминал:
14 м. при скорост от 50 км/ч
25 м. при скорост от 90 км/ч
36 м. при скорост от 130 км/ч
Спирачен път
Към изминатото разстояние за времето на реакция, като прибавим и спирачния път, се получава общото разстояние, което автомобилът изминава от момента на възприемане на опасността от страна на водача. Когато настилката е мокра, кална, заснежена или заледена, дължината на спирачния път нараства няколко пъти.
Скоростта
Скоростта следва да се избира в съответствие със състоянието на водача, видимостта, конкретните пътни условия, разположението на останалите участници в движението.
Над 50% от тежките катастрофи са вследствие на несъобразената и превишена скорост.
Скоростта се намесва два пъти в катастрофата - веднъж като причина за катастрофата, когато водачът не може да спре своевременно или загубва управлението на автомобила, и втори път - при тежестта на последиците и травмите на пострадалите хора.
Високата скорост при завоите увеличава риска от навлизане в лентата за насрещно движение под въздействието на центробежните сили, при което настъпва удар в друго МПС или напускане на платното за движение
Последствия
Силата на удара в неподвижно препятствие е равнозначна на удар в земята при свободно падане от височина:
10 метра - при скорост от 50 км/ч
22 метра - при скорост от 75 км/ч
40 метра - при скорост от 100 км/ч
Когато автомобил удари пешеходец, вероятността от смъртоносен изход, в зависимост от скоростта, е:
при 30 км/ч - опасността от смъртоносно нараняване е нищожна
при 50 км/ч - загиват 50% от блъснатите пешеходци
при 70 км/ч - загиват 100% от блъснатите пешеходци
Ти си карал с 74 км хайде да е 70 - с грешката на радара
За това казах че като погледнеш спирачния си път ще убиеш не само дете.
Ако и всичко това не те убеждава дерзай със здраве, дано имаш късмет с тази упоритост.
Аз съм дотук, смятам за излишно да споря за доказани неща.
- tankovbg
- Потребител
- Мнения: 209
- Регистриран на: 16 Мар 2006, 20:40
Виждам кога някой се заяжда. Отговор на такива, ако изобщо дам - ще е подигравателен.
Относно пистите на "Тракия" - хипотезата, която поставяш е ок. Наистина разликата с магистралата (на която ограничението е 130) е в това, че няма мантинела (не че тя много ще те спре ако се нацепиш в нея със 130, но наистина ще те забави).
Но на обикновен път, който е двупосочен ограничението е 90! И пак няма мантинела. Аз не казвам, че там трябва да си е 130, но нека е поне 100.
Какъв е смисълът и изобщо тези защитници на "закона", които се изказват търсят ли смисъл? Там я има същата "вероятност" за пукане на гума, че и по-голяма - защото настилката е по-лоша. Освен това този, който е слагал ограничението там не е съобразил и инерцията на тези, които са се засвяткали със 140 от магистралата. Представи си ситуация в началото на това ограничение. Аз си карам със 130 и изведнъж почват разни знаци 100....80. Натискам спирачка за да спазя ограничението, но зад мен някой си настройва радиото...Тряс. Е не, мерси. Никаква логика няма в това ограничение. То е нечия приумица. От него печелят само КАТ-аджиите.
Пияния циганин не можеш да го предвидиш, можеш само да го видиш. Затова нощем караме в рамките на ограничението.
zornunddorn, не съм съгласен. Закони се нарушават ежесекундно, навсякъде. Когато някой наруши закон - понася си санкцията, която е част от закона. В случая законът е ЗДП, а не НК. Законодателят (не само в БГ) е решил, че превишаването на скоростта с 29 км. над допустимото струва на нарушителя 100 лв. В щатите приятел го глобиха 200 долара за шофиране с 18 мили в час над разрешеното. Щата Ню Йорк, един от най-населените. За 7 мили в час над...изобщо не биха те спирали. Там 200 долара се правят за един ден, така че възпитателната сила на тая глобичка е с идейки по-малка от тази на нашата. А те са маниаци на тема нац. сигурност. Превишената скорост твърде много се надценява като причина за пътни произшествия тук. Питайте някой запознат и ще видите, че основно това е невниманието и неизправността на МПС-тата.
Спирачният път, за който ми говорите варира при различните автомобили, така че за всеки е ясно, че ограничението е доста относително нещо. Важи си за стари и млади, за лади и за аудита, за ден и за нощ, за сутрин, когато сме бодри и за вечер, когато сме уморени. И в Русия и Словакия например ограничението на градско е 60. Какво, те по-балами ли са от нас? Или техните спирачки са някакви специални - по-добри?
Не знам вече как да си подкрепя тезата, че законът ни е смотан в частта за скоростта, освен с уики-цитат. След като ми давате за пример разни други държави, редно е да знаете как е там. Нека видим:
Не знам какво да ви говоря повече. Явно практиката в чужбина всъщност е на моя страна. Давате ми за пример чужбината, а то там за 10 км/ч над предела никой не би те спрял, както се вижда. Да не говорим за глоби. Тук обаче винаги ще има заслепени законозащитници, които като едни истински коне с капаци ще защитят буквата на закона и ще застанат пред него като Павлик Морозов пред амбразурата. Буквализмът ни го набиват в главите още от 1-ви курс с учебниците (и с М. Павлова смята така, Русчев - иначе), затова излизаме такива юристи. Ето до какво води. Това понятие (толерънс) изобщо не е познато на българския законодател, който позволява глоби за 5 км/ч над допустимото и толерира корупцията в КАТ. Това обяснява и защо от КАТ така яростно си го защитават. "Законът си е закон, макар и скапан и изостанал. Ако не спазваш - плащаш. На нас или на държавата."
Нищо ново.
Едит: Танковбг, хубаво. Моделът е корса, в движение от една година, абсолютно изправна, двигателят е 1.2. Аз съм на 28, в отлично физ. състояние. Самонадеяността не ми е присъща принципно.
Никой не ви кара де спорите. Българският закон третира водачите като малоумни, забранявайки им каквато и да е собствена преценка на обстоятелствата. Сега ми става ясно защо е така. Просто докато в юридическите факултети възпитават буквализъм - той ще ходи в парламента, а оттам и в законите. После законът няма да се спазва и ще има корупция.
Извинявам се. Koнкретният въпрос беше съвсем друг, но съм объркал 2 цифри: каква е разликата в метри на спирачния път при 50 км/ч и при 60 км./ч?
Относно пистите на "Тракия" - хипотезата, която поставяш е ок. Наистина разликата с магистралата (на която ограничението е 130) е в това, че няма мантинела (не че тя много ще те спре ако се нацепиш в нея със 130, но наистина ще те забави).
Но на обикновен път, който е двупосочен ограничението е 90! И пак няма мантинела. Аз не казвам, че там трябва да си е 130, но нека е поне 100.
Какъв е смисълът и изобщо тези защитници на "закона", които се изказват търсят ли смисъл? Там я има същата "вероятност" за пукане на гума, че и по-голяма - защото настилката е по-лоша. Освен това този, който е слагал ограничението там не е съобразил и инерцията на тези, които са се засвяткали със 140 от магистралата. Представи си ситуация в началото на това ограничение. Аз си карам със 130 и изведнъж почват разни знаци 100....80. Натискам спирачка за да спазя ограничението, но зад мен някой си настройва радиото...Тряс. Е не, мерси. Никаква логика няма в това ограничение. То е нечия приумица. От него печелят само КАТ-аджиите.
Пияния циганин не можеш да го предвидиш, можеш само да го видиш. Затова нощем караме в рамките на ограничението.
zornunddorn, не съм съгласен. Закони се нарушават ежесекундно, навсякъде. Когато някой наруши закон - понася си санкцията, която е част от закона. В случая законът е ЗДП, а не НК. Законодателят (не само в БГ) е решил, че превишаването на скоростта с 29 км. над допустимото струва на нарушителя 100 лв. В щатите приятел го глобиха 200 долара за шофиране с 18 мили в час над разрешеното. Щата Ню Йорк, един от най-населените. За 7 мили в час над...изобщо не биха те спирали. Там 200 долара се правят за един ден, така че възпитателната сила на тая глобичка е с идейки по-малка от тази на нашата. А те са маниаци на тема нац. сигурност. Превишената скорост твърде много се надценява като причина за пътни произшествия тук. Питайте някой запознат и ще видите, че основно това е невниманието и неизправността на МПС-тата.
Спирачният път, за който ми говорите варира при различните автомобили, така че за всеки е ясно, че ограничението е доста относително нещо. Важи си за стари и млади, за лади и за аудита, за ден и за нощ, за сутрин, когато сме бодри и за вечер, когато сме уморени. И в Русия и Словакия например ограничението на градско е 60. Какво, те по-балами ли са от нас? Или техните спирачки са някакви специални - по-добри?
Не знам вече как да си подкрепя тезата, че законът ни е смотан в частта за скоростта, освен с уики-цитат. След като ми давате за пример разни други държави, редно е да знаете как е там. Нека видим:
Enforcement tolerance
Speed limit enforcement often begins at a small amount above the speed limit. For example, speeding citations for 1 unit (mph or km/h) above the limit are rare. In certain cases, such as Houston, Texas, only 1% of speeding citations are for less than 10 mph (16 km/h) above the speed limit (Houston Chronicle, "It's really true: Drivers going less than 10 mph (20 km/h) over limit rarely ticketed", November 24, 2002).
In the United States, speeding enforcement tolerance is usually up to the discretion of the arresting officer. A small tolerance is almost always allowed even where traffic signs advise "NO TOLERANCE." Some states have official tolerances, such as Pennsylvania. As per state law, one cannot be cited by an officer using a radar/laser gun for traveling less than 10 mph (20 km/h) over a speed limit of less than 55 mph (89 km/h) or for traveling less than 6 mph (10 km/h) over a speed limit of 55 mph (89 km/h) or greater.[21]
In Taiwan, even though the Regulations on Establishing Traffic Signs and Indicating Lines (zh:道路交通標誌標線號誌設置規則) define the speed limit signs to show absolute limits, the police agencies have generally agreed a tolerance of up to 10 km/h. A notable exception was the Hsuehshan Tunnel opened on June 16, 2006 with automated speeding cameras. After the zero tolerance on speeding created controversy,[22] effective 00:00 (UTC+8) on September 16, 2006, a tolerance of 10 km/h has been allowed as on other Taiwanese roads. [11]
In the United Kingdom ACPO guidelines[12] recommend a tolerance level of the speed limit "+10% +2 mph" (e.g. a tolerance level in a 30 mph (50 km/h) zone of 35 mph). However, each police force or safety camera partnership has the ability to use its discretion when setting the levels at which drivers will be prosecuted.
In the Netherlands drivers can get a fine for driving 4 km/h over the speed limit, after applying a 3 or 4 km/h correction factor to compensate for measuring errors. Police officers are usually not allowed to use their discretion when setting the speeding threshold during enforcement activities by photo radar.
Road safety improvements in the Australian state of Victoria are largely attributed to infrastructure improvements and speed management including tougher tolerances and enforcement. Low level speeding is targeted because of the overall population effects. This is best explained by the recent Auditor General's independent review[23] which cites:
The relative risk of casualty crash involvement for vehicles travelling only a few km/h above the speed limit is lower than for those travelling a greater amount above the limit. However the contribution of “low level speeders” to the total number of casualty crashes is high because of the high number of motorists travelling at these speeds. Therefore, “low level speeding” represents a substantial risk across the road network.[24]
Victoria has some of the tightest speeding tolerances in Australia, with 3 km/h if the speed is under 100 km/h, or 3% if over 100 km/h. This is despite the fact that the Australian Design Rules only stipulate that a car's speedometer must be accurate within a 10% tolerance.
Не знам какво да ви говоря повече. Явно практиката в чужбина всъщност е на моя страна. Давате ми за пример чужбината, а то там за 10 км/ч над предела никой не би те спрял, както се вижда. Да не говорим за глоби. Тук обаче винаги ще има заслепени законозащитници, които като едни истински коне с капаци ще защитят буквата на закона и ще застанат пред него като Павлик Морозов пред амбразурата. Буквализмът ни го набиват в главите още от 1-ви курс с учебниците (и с М. Павлова смята така, Русчев - иначе), затова излизаме такива юристи. Ето до какво води. Това понятие (толерънс) изобщо не е познато на българския законодател, който позволява глоби за 5 км/ч над допустимото и толерира корупцията в КАТ. Това обяснява и защо от КАТ така яростно си го защитават. "Законът си е закон, макар и скапан и изостанал. Ако не спазваш - плащаш. На нас или на държавата."
Нищо ново.
Едит: Танковбг, хубаво. Моделът е корса, в движение от една година, абсолютно изправна, двигателят е 1.2. Аз съм на 28, в отлично физ. състояние. Самонадеяността не ми е присъща принципно.
Никой не ви кара де спорите. Българският закон третира водачите като малоумни, забранявайки им каквато и да е собствена преценка на обстоятелствата. Сега ми става ясно защо е така. Просто докато в юридическите факултети възпитават буквализъм - той ще ходи в парламента, а оттам и в законите. После законът няма да се спазва и ще има корупция.
Извинявам се. Koнкретният въпрос беше съвсем друг, но съм объркал 2 цифри: каква е разликата в метри на спирачния път при 50 км/ч и при 60 км./ч?
-
Trapped - Потребител
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29 Окт 2006, 18:31
Съжалявам, че пак се намесвам, само искам да вметна нещо от правна гледна точка. Да караш над предивдената в закона скорост, дори и реално да не застрашаваш никого, се нарича "формално нарушение". Чл.12 от ЗАНН изрично е посочил целите на наказанията - предупредителна, превантивна, възпитателна. Такава е философията на нашето административно-наказателно право и дали е правилна е тема за много сложна дискусия, която по-добре да не бъде захващана. Идеята на това е всъщност да се наказват не само тези, които са навредили на някого, а и тези, които може евентуално да навредят на други. законът е абстрактен и не прави разграничение между "опитен/способен" шофьор и неопитен/неспособен" шофьор. С въвеждането на наказания и за формални нарушения се цели да се "предупредят" всички потенциални нарушители, независимо от техните качества. Това, че Trapped е добър шофьор и може да избегне всяка катастрофа, карайки със 70 км/ч., не значи, че всички са такива. Невъзможно е законът да направи това разграничение, а и животът доказва, че именно опитните шофьори правят повече тежки ПТП-та, защото са и най-самонадеяни. Никой не е безгрешен, но вероятността да сгрешиш, докато шофираш, винаги е по-голяма, когато скоростта е по-голяма, още Бай Нютон го е доказал
Е, ако Trapped иска да си поспорим на тема "Механика" и "гравитация", нямам нищо против, но не и в този форум.
Е, ако Trapped иска да си поспорим на тема "Механика" и "гравитация", нямам нищо против, но не и в този форум.
"Страхливците умират много пъти преди смъртта си; смелият вкусва смъртта само веднъж"
(Шекспир-"Юлий Цезар")
(Шекспир-"Юлий Цезар")
- kalahan
- Потребител
- Мнения: 412
- Регистриран на: 13 Сеп 2007, 23:00
- Местоположение: София
Далеч не съм добър шофер. Добър водач е този, който спазва ограниченията. Моето твърдение беше, че мога сам да преценявам къде и с колко е безопасно да се движа. Спазвам ограниченията на извънградско ВИНАГИ, когато пътят не ми е познат. Досега нямам нито едно произшествие, дори съвсем минимално.
Това за формалното нарушение е 100% истина и изобщо нямам намерение да споря. По-нагоре дадох цитат на английски, не знам доколко аудиторията може да си го преведе.
Вкратце:
по света във връзка с нарушенията на ограниченията на скоростта се ползва понятието Enforcement tolerance, което означава допустимо превишение на скоростта над ограничението. На някои места това нещо е съвсем официално. Толерънса варира, но най-общо е някъде 10-20 км/ч. За такова превишение - РЯДКО ТЕ СПИРАТ в чужбината, дето ми я дават за пример тук разни читанки. В различните държави има различна практика, но в повечето има възможност за преценка от страна на органа. Т.е. ако те спира, то е за да те гледа. И като те огледа, тогава решава дали подлежиш на наказание. Ако ти личи, че си уморен, или изнервен, или болен, мръсен, или ако автомобилът ти е на 100 години - глобичка. Ако си спокоен, уверен, с поддържана кола - толерънс. Това е. Оперативна самостоятелност. Аз себе си съм се гледал и знам какво впечатление ще оставя в някой белгийски полицай - "здрав, прав, трезвен, адекватен, с автомобил, който изглежда изправен". Да ви кажа ли какво впечатление оставих в онези катаджии в плевенско? - "Софианче, а?"
Та обратно на закона:
...тук законът казва "така ще е, и така".
"И полицаите които установяват наруението, и водачите, и наказващият орган са идиоти, само законът знае най-добре. Затова ограничението ще е ТОЧНО толкова, а глобата ще е ТОЧНО толкова. Хау!".
Така казва законът.
Което е глупаво. А юристите какво казват: законът си е закон. трябва да се спазва... сляпо. Което ги прави глупци в моите очи, както и тези, които са прокарали закона. "ми така го направихме, за да няма корупция". Само че факт: целта не е постигната, а средствата не са оправдани. Затова аз съм и ще си остана формален нарушител.
Това за формалното нарушение е 100% истина и изобщо нямам намерение да споря. По-нагоре дадох цитат на английски, не знам доколко аудиторията може да си го преведе.
Вкратце:
по света във връзка с нарушенията на ограниченията на скоростта се ползва понятието Enforcement tolerance, което означава допустимо превишение на скоростта над ограничението. На някои места това нещо е съвсем официално. Толерънса варира, но най-общо е някъде 10-20 км/ч. За такова превишение - РЯДКО ТЕ СПИРАТ в чужбината, дето ми я дават за пример тук разни читанки. В различните държави има различна практика, но в повечето има възможност за преценка от страна на органа. Т.е. ако те спира, то е за да те гледа. И като те огледа, тогава решава дали подлежиш на наказание. Ако ти личи, че си уморен, или изнервен, или болен, мръсен, или ако автомобилът ти е на 100 години - глобичка. Ако си спокоен, уверен, с поддържана кола - толерънс. Това е. Оперативна самостоятелност. Аз себе си съм се гледал и знам какво впечатление ще оставя в някой белгийски полицай - "здрав, прав, трезвен, адекватен, с автомобил, който изглежда изправен". Да ви кажа ли какво впечатление оставих в онези катаджии в плевенско? - "Софианче, а?"
Та обратно на закона:
...тук законът казва "така ще е, и така".
"И полицаите които установяват наруението, и водачите, и наказващият орган са идиоти, само законът знае най-добре. Затова ограничението ще е ТОЧНО толкова, а глобата ще е ТОЧНО толкова. Хау!".
Така казва законът.
Което е глупаво. А юристите какво казват: законът си е закон. трябва да се спазва... сляпо. Което ги прави глупци в моите очи, както и тези, които са прокарали закона. "ми така го направихме, за да няма корупция". Само че факт: целта не е постигната, а средствата не са оправдани. Затова аз съм и ще си остана формален нарушител.
Последна промяна Trapped на 04 Окт 2007, 20:42, променена общо 1 път
-
Trapped - Потребител
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29 Окт 2006, 18:31
Колеги,
утре Народното събрание ще гласува промени в НК - вместо 1,2 промила, 1,5 промила за съд! Вносител - Министерски съвет!
утре Народното събрание ще гласува промени в НК - вместо 1,2 промила, 1,5 промила за съд! Вносител - Министерски съвет!
- prof_prof
- Потребител
- Мнения: 515
- Регистриран на: 02 Май 2007, 23:32
- Местоположение: София
Trapped написа: Аз себе си съм се гледал и знам какво впечатление ще оставя в някой белгийски полицай - "здрав, прав, трезвен, адекватен, с автомобил, който изглежда изправен".
Добре де... без да се заяждам.... като сте толкова светнат по европейските въпроси /респ. белгийските/ може ли да ми обясните защо като се минава в тунелите под Лиеж има ограничение? Магистралата си е магистрала и в тунела и в доста открити участъци между тунелите ? /Магистралата за Брюксел /А 4 май беше/ . И "фотота-та" които вечер светкавиците им могат да те изненадат на колко толеранс са оставени?
Щото тези машинки май не делят шофьорите на здрави/нездрави прави/криви и т.н.
- Clavdivs.
- Потребител
- Мнения: 639
- Регистриран на: 17 Апр 2007, 13:20
1 120 000 388 : 45 = 24 888 897 /приемаме, че един автобус побира 45 човека и да кажем, че струва 100 000 долара
24 888 897 х 100 000 = 2 488 889 700 000.
За 2005 БВП на Индия е 3 290 800 000 000
Ще им артиса доста.
Между другото имам съмнения, че ако Ви спре белгийски полицай, ще сте един малкото щастливци...
24 888 897 х 100 000 = 2 488 889 700 000.
За 2005 БВП на Индия е 3 290 800 000 000
Ще им артиса доста.
Между другото имам съмнения, че ако Ви спре белгийски полицай, ще сте един малкото щастливци...
- Clavdivs.
- Потребител
- Мнения: 639
- Регистриран на: 17 Апр 2007, 13:20
Сметки, сметки. Можеше да кажеш просто, че нямат пари. Няма да питам защо нямат пари - явно и това знаеш.
Е аз си признавам без бой, че не знам защо в онзи белгийски тунел има ограничение. Вероятно има някаква причина.
Е аз си признавам без бой, че не знам защо в онзи белгийски тунел има ограничение. Вероятно има някаква причина.
-
Trapped - Потребител
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29 Окт 2006, 18:31
Trapped написа:Е аз си признавам без бой, че не знам защо в онзи белгийски тунел има ограничение. Вероятно има някаква причина.
Може би и за "Тракия" на "пистата" има някаква причина?
И като заговорихме за Белгия - НАЗДРАВЕ с по някоя Стеличка...
- Clavdivs.
- Потребител
- Мнения: 639
- Регистриран на: 17 Апр 2007, 13:20
67 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта