1968 написа:За медийността си абсолютно прав, там спор няма, обърнаха го на бит-пазар, грубо казано.Относно квалификацията, нормите на 342 и сл. от НК, както и някои други състави от НК са от така наречените бланкетни, т.е. допълват се от съответните специални правила в други нормативни актове, в случая правилата за движение по пътищата.В случая има норми регулиращи преотстъпването на МПС и преотстъпващия следва да се убеди, че този, на когото преотстъпва управлението е правоспособен и не е в пияно състояние.В стария ЗДвП имаше специална норма - чл.33 т.3, която регламентираше преотстъпването на управлението.При неговото действие е постановено ППВС1/83 г.Въпроса е дали в новия ЗДвП има такава норма, която вменява такова задължение и дали тя е идентична със старата.Има такава норма и тя е чл.102 от ЗДвП, т.е. преотстъпващия автомобила има конкретно задължение по ЗДвП и ако допусне нарушение на това свое задължение носи наказателна отговорност по чл.342 и следващите от НК.
Да, 1968
И тук ще направя уговорката за онова решение на пленума на ВС, но тогава е било 1983г., а сега е 2011, и липсата на такъв състав е очевиден.
Моля Ви не бъркайте административното нарушение с престъпния състав от НК, където законодателят е казал какво деяние е престъпно.
/
Чл. 102. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) На водача, собственика или упълномощения ползвател на моторно превозно средство се забранява да предоставя моторното превозно средство на водач, който е под въздействие на алкохол, наркотици или други упойващи вещества, или на неправоспособен водач./
Ето /Чл. 356з. (1) Който наруши правилата за ядрената или радиационната безопасност, като допуска, че може да последва телесна повреда или смърт на другиго, се наказва с лишаване от свобода до три години./, а
защо законодателя не е предвидил такава подобна регламентация и при транспортните престъпления?
Нарушението на правилата за двужение по пътищата не е престъпно деяние, докато на много други места в НК съществува такава подобна регламентация.
Аз прерових НК и се спрях на чл.122, щото друг престъпен състав няма за убийство, а другите са злепоставяне и по-леки форми на престъпление.
Вижте, аз съм инженер от авиацията, и знам какво е да пуснеш боен самолет във въздуха.
Подходът към обвиняването е сбъркан/ не ви поучавам/, но се засягат обществени интереси, за които се нехае. Създава се комфорт за някои държавни структури, осигуряващи пътя и неговата безопасност. Аз имам роднини от Симеоновград и настръхнах, когато чух за катастрофата. Съчувствам на близките, но пък трябва повече мълчание и работа без медии. а за МВР контакта с медиите не е за препоръчване.
Политолог съм по образование, и се интересувам от наказателната материя и от административната, и що е публично право.
Знаете ли, че полицаите в един малък град се познават, даже и в Хасково се познават. Представете си, каква полицейска дейност ще има като действа приятелския принцип/дори и приятелските предупреждения
/
И друго ще Ви кажа, че администрацията яхва МВР за всичко, и се получава, че само МВР работи, а административно-наказателната политика не се прилага от наказващите органи извъм МВР или пък се установяват административни нарушения повърхностно.
Споделям това, защото съм се сблъскал с деспоти, а не с граждани с власт. Затова ще има и такива престъпления, като Симеоновградския.
Ако окръжния прокурор се избира и окръжния шеф на МВР е съвсем друго, а сега главния прокурор високо Бог високо, и е лесно да си прокурор/безкахърен/. Имате много работа, но от това се изгърбва човек, а трябват и други подходи.
Системата на правосъдието е сбъркана, и дали се цели справедливост и респект към закона? май, не.